مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

944
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه مداخله ای-آموزشی جرات ورزی، حل مساله و حرمت خود بر هوش هیجانی

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 64

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین میزان اثربخشی برنامه مداخله ای-آموزشی جرات ورزی, حل مساله و حرمت خود بر هوش هیجانی است تا زمینه تهیه یک برنامه مداخله ای برای افزایش هوش هیجانی فراهم آید. روش: روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی است. جامعه مورد مطالعه را دانش آموزان پسر دبیرستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر تهران تشکیل می دهند. از میان این افراد 15 نفر, که بهر هیجانی کمترین نمره را بین 120 نفر به دست آوردند, به عنوان نمونه انتخاب شدند و تحت کار بندی آزمایشی قرار گرفتند. گروه آزمایش در 15 جلسه 90 دقیقه ای برای مولفه های جرات ورزی, حل مساله و حرمت خود آموزش دیدند. یافته ها: تحلیل نتایج اندازه گیری مکرر همراه با انتقال اثر نشان داد که برنامه مداخله ای هوش هیجانی را افزایش می دهد. همچنین هر یک از سه قسمت برنامه آموزشی (جرات ورزی, حل مساله و حرمت خود) جداگانه باعث افزایش هوش هیجانی می شوند. نتیجه گیری: برخلاف هوش شناختی که پدیده ای نسبتا ثابت و تغییرناپذیر است, هوش هیجانی را می توان با برنامه های آموزشی ارتقا داد و سازگاری فرد را بهبود بخشید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، مهرداد، پوراعتماد، حمیدرضا، و صالح صدق پور، بهرام. (1389). تاثیر برنامه مداخله ای-آموزشی جرات ورزی, حل مساله و حرمت خود بر هوش هیجانی. روان شناسی کاربردی، 4(1 (پیاپی 13))، 52-64. SID. https://sid.ir/paper/151846/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری مهرداد، پوراعتماد حمیدرضا، صالح صدق پور بهرام. تاثیر برنامه مداخله ای-آموزشی جرات ورزی, حل مساله و حرمت خود بر هوش هیجانی. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1389؛4(1 (پیاپی 13)):52-64. Available from: https://sid.ir/paper/151846/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد اکبری، حمیدرضا پوراعتماد، و بهرام صالح صدق پور، “تاثیر برنامه مداخله ای-آموزشی جرات ورزی, حل مساله و حرمت خود بر هوش هیجانی،” روان شناسی کاربردی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 52–64، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151846/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button