مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,044
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

942
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت جرات ورزی بر مهارت های اجتماعی و حرمت خود دانش آموزان با آسیب شنوایی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 53

چکیده

 مهارت های ارتباطی و اجتماعی, مهم ترین مشکل دانش آموزان با آسیب شنوایی است. بدین ترتیب هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارت جرات ورزی بر مهارت های اجتماعی و حرمت خود دانش آموزان با آسیب شنوایی بود. طرح پژوهشی نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل به کار برده شد. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر با آسیب شنوایی مقطع دبیرستان شهرستان رشت در سال تحصیلی 1395 بود. نمونه ای به حجم 30 نفر با روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی (15 نفر) و کنترل (15 نفر) جایدهی شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس مهارت های اجتماعی گرشام الیوت (1999) و حرمت خود کوپر اسمیت (1967) استفاده شد و برای گروه آزمایش, آموزش مهارت های جرات ورزی در 10 جلسه 90 دقیقه ای برگزار شد. نتایج آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد آموزش مهارت های جرات ورزی موجب افزایش میزان مهارت های اجتماعی و حرمت خود دانش آموزان با آسیب شنوایی می شود (001/0= P). بر اساس یافته های پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت آموزش گروهی جرات ورزی می تواند با دانش افزایی و ایفای نقش و یادگیری مشاهده ای به عنوان یک روش مداخله ای مفید برای ارتقاء مهارت های اجتماعی و حرمت خود دانش آموزان دارای مشکل شنوایی به کار رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین خانزاده، عباسعلی، اسمی زاده، ندا، خداکرمی، فائزه، و صفارحمیدی، الناز. (1397). تاثیر آموزش مهارت جرات ورزی بر مهارت های اجتماعی و حرمت خود دانش آموزان با آسیب شنوایی. توانمند سازی کودکان استثنایی، 9(4 )، 41-53. SID. https://sid.ir/paper/262578/fa

    Vancouver: کپی

    حسین خانزاده عباسعلی، اسمی زاده ندا، خداکرمی فائزه، صفارحمیدی الناز. تاثیر آموزش مهارت جرات ورزی بر مهارت های اجتماعی و حرمت خود دانش آموزان با آسیب شنوایی. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1397؛9(4 ):41-53. Available from: https://sid.ir/paper/262578/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی حسین خانزاده، ندا اسمی زاده، فائزه خداکرمی، و الناز صفارحمیدی، “تاثیر آموزش مهارت جرات ورزی بر مهارت های اجتماعی و حرمت خود دانش آموزان با آسیب شنوایی،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 9، no. 4 ، pp. 41–53، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262578/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button