مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,404
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,409
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش میان رشته ای: نوآوری علوم شناختی در آموزش فلسفه ذهن

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 87

چکیده

 این مقاله در نظر دارد پیامد علوم شناختی را به منزله مطالعه ای بین رشته ای در آموزش فلسفه ذهن بررسی کند. علوم شناختی با پرداختن به بررسی یکپارچه ذهن در روش شناسی پژوهشی خود, این امکان را به وجود آورده که شیوه ها و فنون جدیدی در زمینه روش های آموزش فلسفه ذهن به کار گرفته شود. برای روشن ساختن نوآوری پداگوژیک حاصل از علوم شناختی در فلسفه ذهن, ابتدا مفروضه های معرفت شناختی علوم شناختی بررسی شده است. این بررسی نشان می دهد آموزش فلسفه ذهن مستلزم توجه هم زمان به دانستنی ها و مهارت هاست. مساله دیگر, تنوع شایستگی ها و تفاوت های دانشجویان این رشته است که با اتخاذ رویکرد بین رشته ای می توان با تشکیل گروه های مطالعاتی نامتجانس, از آن به عنوان یک فرصت بهره برد. بدین ترتیب با بهره گیری از منابع آموزشی متعدد در بررسی یکپارچه ذهن می توان الگوی غیرخطی حل مساله را به کار گرفت و علاوه بر روش تبیین که در سنت فلسفی جاری بوده از شیوه های شبیه سازی کامپیوتری و مطالعات تجربی (مانند علوم اعصاب) برای مطالعه یکپارچه ذهن, فرصت های یادگیری دانشجویان را غنا بخشید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

تلخابی، محمود. (1389). آموزش میان ‌رشته ‌ای: نوآوری علوم شناختی در آموزش فلسفه ذهن. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، 2(2 (پیاپی 6))، 67-87. SID. https://sid.ir/paper/152408/fa

Vancouver: کپی

تلخابی محمود. آموزش میان ‌رشته ‌ای: نوآوری علوم شناختی در آموزش فلسفه ذهن. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی[Internet]. 1389؛2(2 (پیاپی 6)):67-87. Available from: https://sid.ir/paper/152408/fa

IEEE: کپی

محمود تلخابی، “آموزش میان ‌رشته ‌ای: نوآوری علوم شناختی در آموزش فلسفه ذهن،” مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 67–87، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152408/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button