مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,011
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی بر مبانی پارادایمیک و پارادایم نگاری در مطالعات میان رشته ای (مورد مطالعه: بازاریابی کارآفرینانه)

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 147

چکیده

 خردمایه مقاله حاضر گویای آن است که مطالعات علوم انسانی با نگاهی پارادایمیک, تا پیش از طرح و بسط میان رشته گرایی, عمدتا, بر اساس یکی از پارادایم های اثبات گرایی, تفسیری, نظریه انتقادی, فمینیسم, پست مدرنیسم و نظریه آشوب, به عنوان پارادایم غالب, بوده است که این مساله به نوعی یک سونگری و یک جانبه گرایی منجر شده است. در این مقاله, هدف آن است تا با کنکاشی نوپردازانه و بهره گیری از چارچوبی ابتکاری و منبعث از دیدگاه کثرت گرا, الگویی برای تحلیل پارادایمیک مطالعات میان رشته ای از تقاطع سه عامل «ساختار», «الگو» و «فرایند» به منظور نوعی مفاهمه بهتر و برداشت موزونتر از مطالعات میان رشته ای ارایه شود.در این راستا, مفهوم نوظهور بازاریابی کارآفرینانه به مثابه مصداقی میان رشتگی, که از تلفیق وجوه دو رشته علمی بازاریابی و کارآفرینی در مطالعات مدیریت ناشی شده است, مطرح و مصادیق آن در این نقشه نگاری ابتکاری, جانمایی شده است. بدین ترتیب, نتیجه گیری شده است که در پژوهش های میان رشته ای و نوظهور, توجه توامان به پارادایم های مذکور و شناخت هریک از مطالعات در حوزه های مختلف می تواند در راستای درک بهتر حقیقت و رهایی از قیدوبندهای تفکر وابسته به متن و محتوا راه گشا باشد و مانع کوته نگری و یک جانبه گرایی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضوانی، مهران، خدادادحسینی، سیدحمید، آذر، عادل، و احمدی، پرویز. (1388). تاملی بر مبانی پارادایمیک و پارادایم نگاری در مطالعات میان رشته ای (مورد مطالعه: بازاریابی کارآفرینانه). مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، 2(1 (پیاپی 5))، 119-147. SID. https://sid.ir/paper/152480/fa

    Vancouver: کپی

    رضوانی مهران، خدادادحسینی سیدحمید، آذر عادل، احمدی پرویز. تاملی بر مبانی پارادایمیک و پارادایم نگاری در مطالعات میان رشته ای (مورد مطالعه: بازاریابی کارآفرینانه). مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی[Internet]. 1388؛2(1 (پیاپی 5)):119-147. Available from: https://sid.ir/paper/152480/fa

    IEEE: کپی

    مهران رضوانی، سیدحمید خدادادحسینی، عادل آذر، و پرویز احمدی، “تاملی بر مبانی پارادایمیک و پارادایم نگاری در مطالعات میان رشته ای (مورد مطالعه: بازاریابی کارآفرینانه)،” مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 119–147، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152480/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button