مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,281
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

848
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مبانی حمایت از علامت تجاری از زاویه مطالعات میان رشته ای حقوق و اقتصاد

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 98

چکیده

 ارزیابی هر نظام حقوقی از جمله نظام حمایت از علامت تجاری, بینش و درک عمیقی از آن نظام حقوقی را می طلبد که این امر در گرو شناخت صحیحی از اهداف و مبانی تشکیل دهنده هر نظام حقوقی است که ضرورت این امر در نظام حمایت از علامت تجاری, بیش از هر چیز در مرحله تفسیر دامنه حمایت از علامت و در موارد خلاء قانون گذاری مشهود است. نظام حمایت از علامت تجاری در کنار مبانی اخلاقی و حقوقی, به شدت تحت تاثیر مبانی اقتصادی در بازار است, زیرا علامت تجاری از ماهیتی کاملا اقتصادی برخوردار بوده و فلسفه وجودی علامت تجاری تحقق کارایی در بازار است, که این امر ضرورت نگاه میان رشته ای را در راستای درک صحیحی از این نظام حمایتی روشن می سازد. دو تئوری حقوق طبیعی و تئوری قراردادگرایی, حمایت از علامت تجاری را از لحاظ حقوقی توجیه می کنند. در کنار این مبانی, دو منطق اقتصادی کاهش هزینه جستجوی مصرف کننده و انگیزه تولیدکننده نیز چه بسا با استدلالی قوی تر, لزوم حمایت از علامت را توجیه می سازند. با این وجود نظام حمایت از علامت تجاری, فارغ از مبانی اخیر نبوده و هر یک از این مبانی به سهم خود در ساختار نظام حمایت از علامت تجاری موثر هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کسنوی، شادی. (1395). مبانی حمایت از علامت تجاری از زاویه مطالعات میان رشته ای حقوق و اقتصاد. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، 8(2 (پیاپی 30))، 75-98. SID. https://sid.ir/paper/152495/fa

    Vancouver: کپی

    کسنوی شادی. مبانی حمایت از علامت تجاری از زاویه مطالعات میان رشته ای حقوق و اقتصاد. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی[Internet]. 1395؛8(2 (پیاپی 30)):75-98. Available from: https://sid.ir/paper/152495/fa

    IEEE: کپی

    شادی کسنوی، “مبانی حمایت از علامت تجاری از زاویه مطالعات میان رشته ای حقوق و اقتصاد،” مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، vol. 8، no. 2 (پیاپی 30)، pp. 75–98، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152495/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button