مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,430
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

807
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقد رویه قضایی در حمایت از علامت تجاری

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 119

چکیده

 نظام حمایت از علامت تجاری بر اساس یک سری مبانی نظری و خصوصا اقتصادی ایجاد شده که ارزیابی اخلاقی و اقتصادی آراء صادره در این زمینه, شناخت این مبانی را ضروری می سازد. علامت تجاری به وجود آمده تا موجبات جریان تجارت در بازار و کارایی اقتصادی در بازار را بر اساس یک سری اصول هنجاری در تجارت برقرار سازد. پس این مساله حائز اهمیت است که نتیجه آرائی که در این زمینه صادر می شود, هم راستا با هدف تاسیس این نهاد حقوقی باشند. با همه آنچه بیان شد, نقش مبانی در آرائی که از سوی دادگاه ها صادر می شود تا چه حد است؟ آراء صادره تا چه حد هدف حمایت از علامت تجاری را تامین می کنند؟ این مقاله برای پاسخ به این سوالات به شرح مبانی نظام حمایت از علامت تجاری پرداخته شده و آراء قضایی بر اساس این موارد مورد نقد و بررسی قرار داده است. آنچه از این تحقیق به دست آمده رد پای تا حدی پر رنگ مبانی اخلاقی و در مقابل عدم توجه به مبانی اقتصادی است. در حالیکه با توجه به بعد کاملا اقتصادی علامت تجاری و در راستای کارائی اقتصادی آراء صادره, ضرورت دارد تا در کنار توجه به ابعاد حقوقی و اخلاقی, با نکاه اقتصادی در خصوص اینگونه پرونده ها اتخاذ تصمیم شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کسنوی، شادی. (1395). نقد رویه قضایی در حمایت از علامت تجاری. پژوهشنامه بازرگانی، -(79)، 93-119. SID. https://sid.ir/paper/356794/fa

    Vancouver: کپی

    کسنوی شادی. نقد رویه قضایی در حمایت از علامت تجاری. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1395؛-(79):93-119. Available from: https://sid.ir/paper/356794/fa

    IEEE: کپی

    شادی کسنوی، “نقد رویه قضایی در حمایت از علامت تجاری،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. -، no. 79، pp. 93–119، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356794/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button