مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,230
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی الگوی تلفیق برنامه درسی علوم انسانی و فاصله آن با وضعیت مورد انتظار دانشجویان، بر اساس دیدگاه فوگارتی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 134

چکیده

 مطالعه حاضر با هدف شناسایی الگوی تلفیق برنامه درسی (درون رشته ای, بین رشته ای و تلفیق در یادگیرندگان) علوم انسانی و بررسی میزان فاصله آن با وضعیت مورد انتظار صورت پذیرفت. روش پژوهش از نوع توصیفی / مقایسه ای بود و جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان رشته های علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد در سال تحصیلی 93-92 بود. تعداد 216 نفر از دانشجویان طبق فرمول حجم نمونه و به شیوه طبقه ای نسبی انتخاب و پرسشنامه محقق ساخته بر اساس ده الگوی تلفیق برنامه درسی مطرح شده توسط فوگارتی که روایی و پایایی آن نیز احراز گردید را تکمیل کردند. یافته ها نشان دادکه: 1- از دید دانشجویان علوم انسانی, در حال حاضر, الگوی تلفیق درون رشته ای بر تدوین و اجرای برنامه های درسی این حوزه حاکم است. 2- الگوی تلفیق در ذهن یادگیرنده, مورد انتظار دانشجویان است. 3- از نظر دانشجویان, بین وضع موجود و وضع مورد انتظار در هر سه دسته از الگوهای کلان تلفیق طبق دیدگاه فوگارتی در برنامه های درسی رشته های علوم انسانی تفاوت وجود دارد. با عنایت به یافته های حاصل, توجه به الگوی تلفیق برنامه درسی در ذهن یادگیرندگان, در راستای بازنگری علوم انسانی مد نظر قرار می گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

جعفری ثانی، حسین، کرمی، مرتضی، و پاک مهر، حمیده. (1392). شناسایی الگوی تلفیق برنامه درسی علوم انسانی و فاصله آن با وضعیت مورد انتظار دانشجویان, بر اساس دیدگاه فوگارتی. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، 5(4 (پیاپی 20))، 119-134. SID. https://sid.ir/paper/152546/fa

Vancouver: کپی

جعفری ثانی حسین، کرمی مرتضی، پاک مهر حمیده. شناسایی الگوی تلفیق برنامه درسی علوم انسانی و فاصله آن با وضعیت مورد انتظار دانشجویان, بر اساس دیدگاه فوگارتی. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی[Internet]. 1392؛5(4 (پیاپی 20)):119-134. Available from: https://sid.ir/paper/152546/fa

IEEE: کپی

حسین جعفری ثانی، مرتضی کرمی، و حمیده پاک مهر، “شناسایی الگوی تلفیق برنامه درسی علوم انسانی و فاصله آن با وضعیت مورد انتظار دانشجویان, بر اساس دیدگاه فوگارتی،” مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، vol. 5، no. 4 (پیاپی 20)، pp. 119–134، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152546/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا