مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,293
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

11

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ملاحظات اساسی در باب سیاست گذاری توسعه برنامه درسی میان رشته ای در آموزش عالی از منظر فرایند تکوین

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 در این مقاله ابتدا, با اشاره به ضرورت ورود به عرصه علوم میان رشته ای و نیاز به ارایه تبیین دقیق نظری از آن, هدف مقاله در همین راستا ارزیابی می شود. سپس موقعیت مساله ای علوم میان رشته ای, در آموزش عالی ایران و جهان توضیح داده می شود. از آنجا که تبار و پیشینه مباحث تلفیق در برنامه های درسی مقطع پیش از دانشگاه, یعنی حوزه آموزش و پرورش, است, بر ضرورت آشنایی سیاست گذاران آموزش عالی با این پیشینه تاکید شده و در بخش بعد, از طریق باز پردازش این پیشینه, شکل متفاوتی از تیپ شناسی تلفیق (سه وجهی) عرضه شده است. آنگاه منطق های متفاوتی تشریح شده است که در پس استفاده از رویکرد تلفیقی در آموزش پیش از دانشگاه, در مقایسه با آموزش دانشگاهی, وجود دارد و بر این مهم تاکید می شود که منطق تلفیق علوم میان رشته ای) در آموزش عالی, علی الاصول, پاسخ گویی به نیازهای معرفتی و اجتماعی نوظهور بشر از طریق خلق و تکوین رشته های جدید است. متعاقبا, در بخشی که می توان آن را مهم ترین بخش این نوشتار دانست, با ارایه بررسی های نمونه ای و اجمالی درباره تکوین علوم میان رشته ای, قواعدی که در جیان تکوین رشته های جدیدی باید به آنها ملتزم بود, توضیح داده شده است. در بخش نتیجه گیری, پیش از بخش پایانی, پنج گزینه سیاستی در توسعه علوم میان رشته ای توضیح داده شده است و بالاخره, در بخش پایانی یک گونه شناسی تلفیق در برنامه درسی آموزش عالی نقد و ارزیابی شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهرمحمدی، محمود. (1388). ملاحظات اساسی در باب سیاست گذاری توسعه برنامه درسی میان رشته ای در آموزش عالی از منظر فرایند تکوین. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، 1(3)، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/152572/fa

Vancouver: کپی

مهرمحمدی محمود. ملاحظات اساسی در باب سیاست گذاری توسعه برنامه درسی میان رشته ای در آموزش عالی از منظر فرایند تکوین. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی[Internet]. 1388؛1(3):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/152572/fa

IEEE: کپی

محمود مهرمحمدی، “ملاحظات اساسی در باب سیاست گذاری توسعه برنامه درسی میان رشته ای در آموزش عالی از منظر فرایند تکوین،” مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، vol. 1، no. 3، pp. 1–18، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152572/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا