Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,198
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

562
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان توجه به گام های تلفیق برنامه درسی در بین اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه تبریز

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 73

چکیده

 زمینه و هدف: گسترش سریع دانش و اطلاعات, گسیختگی و پراکندگی بخش های گوناگون برنامه درسی سنتی, ارتباط کمتر آن با جهان واقعی یادگیرندگان موجب توجه هر چه بیشتر به مقوله تلفیق برنامه های درسی شده است. هدف این پژوهش مقایسه دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با دانشگاه تبریز در گام های تلفیق بود.روش بررسی: روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بود. جامعه ی آماری در این پژوهش کلیه ی اعضای هیات علمی شاغل در دانشگاه تبریز به تعداد 650 نفر و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تعداد 324 نفر بود. براساس جدول مورگان, 242 نفر از اعضای هیات علمی شاغل در دانشگاه تبریز و 177 نفر از اعضای هیات علمی دانشکده علوم پزشکی تبریز به روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه ی محقق ساخته گردآوری شد. داده های به دست آمده از طریق نرم افزار  SPSS 22و با استفاده از شاخص های پراکندگی و آزمون آماری تحلیل واریانس چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج آزمون تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که بین نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه تبریز در گام های آگاهی, هماهنگ سازی, لانه ای, چندرشته ای و بین رشته ای تفاوت معنادار وجود دارد. میانگین اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز در گام های ذکر شده بیشتر بود. اما در گام های جداسازی, هماهنگ سازی زمانی, به اشتراک گذاری, همبستگی, مکمل, فرارشته ای بین دو گروه تفاوت معنی داری وجود نداشت.نتیجه گیری: نتایج نشان داد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز به گام های آگاهی, هماهنگ سازی, لانه ای, چندرشته ای, و بین رشته ای توجه بیشتری دارند. بنابراین در برنامه های درسی رشته های پزشکی میزان توجه به تلفیق بیشتر است, که این امر می تواند ناشی از ماهیت دروس رشته ی علوم پزشکی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، فیروز، و چراغی، زینب. (1395). مقایسه میزان توجه به گام های تلفیق برنامه درسی در بین اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه تبریز. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(23)، 64-73. SID. https://sid.ir/paper/219230/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی فیروز، چراغی زینب. مقایسه میزان توجه به گام های تلفیق برنامه درسی در بین اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه تبریز. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(23):64-73. Available from: https://sid.ir/paper/219230/fa

    IEEE: کپی

    فیروز محمودی، و زینب چراغی، “مقایسه میزان توجه به گام های تلفیق برنامه درسی در بین اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه تبریز،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 23، pp. 64–73، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا