مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,012
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل سیاستگذاری رسانه ای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی مبتنی بر رویکرد همگرایی محتوایی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 30

چکیده

 پژوهش حاضر با استفاده از روش پژوهش نظریه داده بنیاد, مدل سیاستگذاری رسانه ای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی را طراحی کرده است. روش گردآوری داده ها, مصاحبه عمیق, روش نمونه گیری, گلوله برفی و روش تحلیل داده ها, سه مرحله کدگذاری (باز, محوری و انتخابی) بوده است. در این پژوهش با 23 نفر از مدیران و اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی و خبرگان در حوزه رسانه مصاحبه شد و در خلال این مصاحبه ها, بیش از 1091 کد اولیه, 480 کد ثانویه, 170 کد مفهومی و 33 مقوله به دست آمد که در پنج طبقه دسته بندی شدند و اجزای مختلف مدل را تشکیل دادند. اولین جزء از مدل فقدان طراحی سازوکارهای تفکر رقابتی بود که به عنوان (شرایط علی) انتخاب شد, شرایط علی زمینه ساز وقوع دومین جزء مدل یعنی پدیده اصلی یا (لزوم طراحی سازوکارهای مدیریتی) بود, جزء بعدی مدل راهبرد بود. شرایط مداخله گر (طراحی سازوکارهای پژوهشی و نظارتی) و زمینه حاکم (طراحی سازوکارهای سیاسی و فرهنگی) نیز از دیگر اجزای این مدل بودند که با تاثیرگذاری بر راهبرد زمینه ساز تحقق پدیده اصلی در این مدل محسوب می شوند. آخرین جزء یا پیامد مدل نیز از طبقه بندی مقولات به دست آمد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روشن دل اربطانی، طاهر، مقیمی، سیدمحمد، بشیر، حسن، و ظریفیان یگانه، محمدحسین. (1396). طراحی مدل سیاستگذاری رسانه ای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی مبتنی بر رویکرد همگرایی محتوایی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 24(2 (پیاپی 90) )، 9-30. SID. https://sid.ir/paper/152950/fa

    Vancouver: کپی

    روشن دل اربطانی طاهر، مقیمی سیدمحمد، بشیر حسن، ظریفیان یگانه محمدحسین. طراحی مدل سیاستگذاری رسانه ای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی مبتنی بر رویکرد همگرایی محتوایی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1396؛24(2 (پیاپی 90) ):9-30. Available from: https://sid.ir/paper/152950/fa

    IEEE: کپی

    طاهر روشن دل اربطانی، سیدمحمد مقیمی، حسن بشیر، و محمدحسین ظریفیان یگانه، “طراحی مدل سیاستگذاری رسانه ای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی مبتنی بر رویکرد همگرایی محتوایی،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 24، no. 2 (پیاپی 90) ، pp. 9–30، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152950/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button