مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی اثربخشی ارتباط های معلمان در دوره های مختلف تحصیلی مدارس دخترانه ناحیه 2 شهر کرمان و عوامل فردی و روانی مرتبط با آن

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 19

چکیده

 پژوهش حاضر, به بررسی تطبیقی اثربخشی ارتباط های معلمان در دوره مختلف تحصیلی مدارس دخترانه ناحیه دو شهر کرمان و عوامل فردی و روانی مرتبط با آن, پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش شامل 2835 نفر از معلمان زن در هر سه دوره تحصیلی ناحیه دو شهر کرمان بود که با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران, حجم نمونه شامل 339 نفر شد که با توجه به روش نمونه گیری طبقه ای, 97 نفر در دوره دبستان, 50 نفر در دوره راهنمایی و 192 نفر در دوره دبیرستان مورد سنجش قرار گرفتند. به منظور جمع آوری اطلاعات, سه پرسشنامه اثربخشی ارتباط های افسردگی و عزت نفس مورد استفاده قرار گرفت. داده های به دست آمده با استفاده از روش های مختلف آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج به دست آمده از پژوهش: - اثربخشی ارتباطهای معلمان در دوره راهنمایی از دو دوره دیگر کمتر و در دو دوره دیگر یکسان به دست آمد. - اثربخشی ارتباط های معلمان در دوره راهنمایی به میزان زیاد و در دو دوره دیگر به میزان بسیار زیاد بود. - بین عزت نفس معلمان در دوره مختلف تفاوت معنی داری وجود نداشت و در هر سه دوره به میزان زیاد بود. - افسردگی معلمان در دوره راهنمایی از دو دوره دیگر بیشتر و در دو دوره دیگر یکسان به دست آمد. - در دوره راهنمایی به میزان خفیف تا متوسط و در دو دوره دیگر به میزان متوسط بود. - نتایج به دست آمده نشان داد بین افسردگی, سن, سابقه کار و رشته تحصیلی معلمان با اثربخشی ارتباطهای آنان رابطه معنی داری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نیکوبخت، افسانه، علوی، حمیدرضا، یاری زنگنه، مرضیه، و ظهیرصالحی، مهدیه. (1391). بررسی تطبیقی اثربخشی ارتباط های معلمان در دوره های مختلف تحصیلی مدارس دخترانه ناحیه 2 شهر کرمان و عوامل فردی و روانی مرتبط با آن. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 8(1 (مسلسل 29))، 7-19. SID. https://sid.ir/paper/154091/fa

    Vancouver: کپی

    نیکوبخت افسانه، علوی حمیدرضا، یاری زنگنه مرضیه، ظهیرصالحی مهدیه. بررسی تطبیقی اثربخشی ارتباط های معلمان در دوره های مختلف تحصیلی مدارس دخترانه ناحیه 2 شهر کرمان و عوامل فردی و روانی مرتبط با آن. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛8(1 (مسلسل 29)):7-19. Available from: https://sid.ir/paper/154091/fa

    IEEE: کپی

    افسانه نیکوبخت، حمیدرضا علوی، مرضیه یاری زنگنه، و مهدیه ظهیرصالحی، “بررسی تطبیقی اثربخشی ارتباط های معلمان در دوره های مختلف تحصیلی مدارس دخترانه ناحیه 2 شهر کرمان و عوامل فردی و روانی مرتبط با آن،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 8، no. 1 (مسلسل 29)، pp. 7–19، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154091/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button