مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,477
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,288
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر استفاده از الگوی طراحی آموزشی مریل (نظریه نمایش اجزا) بر میزان یادگیری و انگیزه پیشرفت در درس زیست شناسی سال اول دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 152

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش بررسی تاثیر استفاده از الگوی طراحی آموزش مریل بر میزان یادگیری و انگیزه پیشرفت در درس زیست شناسی سال اول دبیرستان بود. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان محلات بودند. به منظور انتخاب نمونه از روش خوشه ای چند مرحله ای, با در نظر گرفتن کلاس به عنوان واحد نمونه گیری استفاده شد. تعداد حجم نمونه 57 نفر بود که در دو کلاس 29 و 28 نفره حضور داشتند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل آزمون های یادگیری پژوهشگر ساخته و پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس بود که از روش پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. یافته های این پژوهش نشان داد که 1- میزان یادگیری دانش آموزانی که از طریق الگوی طراحی آموزشی مریل آموزش دیده اند نسبت به دانش آموزانی که به صورت سنتی آموزش دیده اند بییشتر است. 2- میزان انگیزه پیشرفت دانش آموزان در دو گروه از لحاظ آماری تفاوت معناداری با هم ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهدوی، محمدرضا، و امیرتیموری، محمدحسن. (1390). بررسی تاثیر استفاده از الگوی طراحی آموزشی مریل (نظریه نمایش اجزا) بر میزان یادگیری و انگیزه پیشرفت در درس زیست شناسی سال اول دبیرستان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 6(2 (مسلسل 22))، 141-152. SID. https://sid.ir/paper/154142/fa

Vancouver: کپی

مهدوی محمدرضا، امیرتیموری محمدحسن. بررسی تاثیر استفاده از الگوی طراحی آموزشی مریل (نظریه نمایش اجزا) بر میزان یادگیری و انگیزه پیشرفت در درس زیست شناسی سال اول دبیرستان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛6(2 (مسلسل 22)):141-152. Available from: https://sid.ir/paper/154142/fa

IEEE: کپی

محمدرضا مهدوی، و محمدحسن امیرتیموری، “بررسی تاثیر استفاده از الگوی طراحی آموزشی مریل (نظریه نمایش اجزا) بر میزان یادگیری و انگیزه پیشرفت در درس زیست شناسی سال اول دبیرستان،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 6، no. 2 (مسلسل 22)، pp. 141–152، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154142/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button