مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

909
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی و ساختار عاملی نسخه فارسی مقیاس بررسی نگرش به آمار SATS و ارتباط آن (ویژگی های فردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آبادان)

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 122

چکیده

 در این مطالعه هدف اصلی بررسی ساختار عاملی و پایایی نسخه فارسی SATS در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان و هدف فرعی تعیین رابطه آن با جنسیت و نوع دیپلم دانشجویان می باشد. به این منظور نمونه ای متشکل از 250 دانشجو (121 مرد و 129 زن) در نیمسال اول سال تحصیلی 86-1385 به صورت چند مرحله ای انتخاب شد. مقیاس SATS شامل چهار خرده مقیاس نگرش عاطفی, شناخت ادراکی, ارزش و سختی آمار می باشد, که با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی, روایی سازه نسخه فارسی SATS تایید شد. ضرایب پایایی آلفا کرنباخ برای هر یک از خرده مقیاس های نگرش عاطفی, شناخت ادراکی, ارزش و سختی آمار به ترتیب 0.79, 0.76, 0.82 و 0.57 به دست آمد و برای مقیاس کل ضریب آلفا 0.89 بود. آزمون  tنمونه های مستقل نشان داد که برای خرده مقیاس های نگرش عاطفی, شناخت ادراکی, ارزش و همچنین مقیاس کلی نگرش به آمار اختلاف معنی دار بین مردان و زنان وجود دارد و مردان نسبت به زنان نگرش بهتری به آمار دارند. برای بررسی اختلاف نگرش به آمار از لحاظ نوع دیپلم از آنالیز واریانس یکطرفه استفاده شد که نشان دهنده اختلاف معنی دار بین دیپلم های مختلف برای خرده مقیاس های نگرش عاطفی, شناخت ادراکی, ارزش و همچنینن مقیاس کلی نگرش به آمار بود. آزمون تعقیبیLSD  نشان داد, دانشجویان با دیپلم های انسانی نسبت به بقیه دانشجویان نگرش منفی تری به آمار دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رکابدار، قاسم، و سلیمانی، بهاره. (1386). اعتباریابی و ساختار عاملی نسخه فارسی مقیاس بررسی نگرش به آمار SATS و ارتباط آن (ویژگی های فردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آبادان). نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 2(2 (مسلسل 6))، 107-122. SID. https://sid.ir/paper/154162/fa

    Vancouver: کپی

    رکابدار قاسم، سلیمانی بهاره. اعتباریابی و ساختار عاملی نسخه فارسی مقیاس بررسی نگرش به آمار SATS و ارتباط آن (ویژگی های فردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آبادان). نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛2(2 (مسلسل 6)):107-122. Available from: https://sid.ir/paper/154162/fa

    IEEE: کپی

    قاسم رکابدار، و بهاره سلیمانی، “اعتباریابی و ساختار عاملی نسخه فارسی مقیاس بررسی نگرش به آمار SATS و ارتباط آن (ویژگی های فردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آبادان)،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 2، no. 2 (مسلسل 6)، pp. 107–122، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154162/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button