مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

866
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر در اجرای طرح مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران دبیرستان های استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 84

چکیده

 درطرح مدارس هوشمند, از یادگیری الکترونیک استفاده می شود که نشان دهنده یادگیری نوین است. مدارس هوشمند, مدارس الکترونیکی هستند و هدف این مدارس ایجاد یک ساختار منطقی و مناسب برای تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات و محتوای دروس به صورت هوشمند است به نحوی که فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت اساسی مبنای یادگیری قرار گیرد هدف اصلی این پژوهش شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در اجرای طرح مدارس هوشمند است این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش, توصیفی (زمینه یابی) است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران دبیرستان های استان مازندران ( (N=825است. بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 265 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. با اجرای پرسش نامه های محقق ساخته ضریب اعتبار آن 0.89به دست آمد, اطلاعات لازم جمع آوری شد. نتایج حاصل از اجرای آزمون های آماری T تک نمونه ای و تحلیل واریانس یک طرفه حاکی از آن است که بستر سازی مناسب و خلق محیط متناسب با فناوری اطلاعاتی و ارتباطی و وجود برنامه ریزی آموزشی متناسب با فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس, تربیت و آموزش نیروی انسانی ماهر در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و وجود امکانات و منابع مالی از مولفه های اصلی برای اجرای طرح است. در ترتیب اولویت بر اساس جنسیت آموزش مهارت های عملی و استفاده از فناوری در زنان عامل موثر نسبت به مردان است. در پایان پیشنهادها و توصیه های کاربردی برای اجرای طرح ارایه شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، محمد، و کاشانی، ندا. (1386). عوامل موثر در اجرای طرح مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران دبیرستان های استان مازندران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 2(4 (مسلسل 8))، 71-84. SID. https://sid.ir/paper/154199/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی محمد، کاشانی ندا. عوامل موثر در اجرای طرح مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران دبیرستان های استان مازندران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛2(4 (مسلسل 8)):71-84. Available from: https://sid.ir/paper/154199/fa

    IEEE: کپی

    محمد صالحی، و ندا کاشانی، “عوامل موثر در اجرای طرح مدارس هوشمند از دیدگاه مدیران دبیرستان های استان مازندران،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 2، no. 4 (مسلسل 8)، pp. 71–84، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154199/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button