Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,054
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین خود تنظیمی و تفکر انتقادی معلمان زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 220

چکیده

 چکیده: مطالعه حاضر به بررسی رابطه بین خود تنظیمی و تفکر انتقادی معلمان زبان انگلیسی در آموزشگاه های زبان پرداخته است. علاوه بر این نقش سابقه تدریس در خود تنظیمی معلمان و رابطه بین سن و خود تنظیمی مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور, 92 معلم زبان انگلیسی بر اساس نمونه موجود از آموزشگاه های مختلف زبان انگلیسی سطح مشهد انتخاب شدند. از این معلمان خواسته شد آزمون تفکر انتقادی واتسون گلیزر و پرسشنامه خود تنظیمی معلمان را تکمیل نمایند. نتایج به دست آمده از تحلیل آماری همبستگی بر روی داده ها استدلال تئوریک مبتنی بر وجود رابطه بین تفکر انتقادی و خود تنظیمی را تایید کرد. تحلیل های آماری نشان داد که از میان فاکتورهای تفکر انتقادی دو عامل ارزیابی بحث و تفسیر بیشترین همبستگی را با تفکر انتقادی دارند. افزون بر آن, یافته های تحقیق نشان داد که رابطه میان خود تنظیمی معلمان, تجربه تدریس و سن آنان نیز معنادار است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غنی زاده، افسانه. (1390). بررسی رابطه بین خود تنظیمی و تفکر انتقادی معلمان زبان انگلیسی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 5(3)، 213-220. SID. https://sid.ir/paper/155352/fa

    Vancouver: کپی

    غنی زاده افسانه. بررسی رابطه بین خود تنظیمی و تفکر انتقادی معلمان زبان انگلیسی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1390؛5(3):213-220. Available from: https://sid.ir/paper/155352/fa

    IEEE: کپی

    افسانه غنی زاده، “بررسی رابطه بین خود تنظیمی و تفکر انتقادی معلمان زبان انگلیسی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 5، no. 3، pp. 213–220، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155352/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا