Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,259
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه میان تفکر انتقادی و خودکارامدی دانشجویان زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 149

چکیده

 این تحقیق در ابتدا به بررسی نقش تفکر انتقادی در باورهای خودکارامدی دانشجویان زبان انگلیسی می پردازد. سپس تاثیر جنسیت به عنوان عاملی تعدیل کننده در رابطه میان تفکر انتقادی و خودکارامدی دانشجویان مورد بررسی قرار می گیرد. در پایان, تفاوت میان زنان و مردان به لحاظ سطح تفکر انتقادی و خودکارامدی آنان مورد مطالعه قرار می گیرد. به منظور نیل به این اهداف, از 86 دانشجوی زبان انگلیسی خواسته شد که به سوالات پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون-گلیزر و پرسشنامه خودکارآمدی یادگیرنده زبان انگلیسی پاسخ دهند. یافته ها نشان داد که رابطه معناداری میان تفکر انتقادی و خودکارامدی دانشجویان وجود دارد و از میان پنج سازه تفکر انتقادی, تعبیر و تفسیر دارای بالاترین همبستگی با تفکر انتقادی است. نتایج همچنین نشان داد که جنسیت به عنوان عامل تعدیل کننده تاثیری در رابطه میان تفکر انتقادی و خودکارامدی ندارد. افزون بر آن, تفاوت معناداری میان زنان و مردان به لحاظ سطح تفکر انتقادی و خودکارامدی آنان مشاهده نگردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معافیان، فاطمه، و غنی زاده، افسانه. (1390). بررسی رابطه میان تفکر انتقادی و خودکارامدی دانشجویان زبان انگلیسی. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، 3(1 (پیاپی 4/62))، 119-149. SID. https://sid.ir/paper/454932/fa

    Vancouver: کپی

    معافیان فاطمه، غنی زاده افسانه. بررسی رابطه میان تفکر انتقادی و خودکارامدی دانشجویان زبان انگلیسی. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)[Internet]. 1390؛3(1 (پیاپی 4/62)):119-149. Available from: https://sid.ir/paper/454932/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه معافیان، و افسانه غنی زاده، “بررسی رابطه میان تفکر انتقادی و خودکارامدی دانشجویان زبان انگلیسی،” آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، vol. 3، no. 1 (پیاپی 4/62)، pp. 119–149، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/454932/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا