مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,137
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی دانش معلمان و دانشجویان ریاضی در درس هندسه با استفاده از نظریه ون هیلی

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 165

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارزیابی دانش معلمان و دانشجویان ریاضی برای تدریس هندسه دبیرستان با استفاده از نظریه ون هیلی و با شرکت 12 نفر از معلمان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آموزش ریاضی و 38 نفر از دانشجویان سال آخرکارشناسی دبیری ریاضی انجام گرفت. روش تحقیقی پژوهش, علی - مقایسه ای می باشد. محققین جهت ارزیابی دانش شرکت کنندگان در درس هندسه, آزمون هندسی ون هیلی را به کار گرفتند و به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات, از آزمون t استیودنت تک نمونه ای با a=0.01 استفاده کردند. نتایج تحقیق نشان داد که شرکت کنندگان پژوهش از سطح سوم ون هیلی (استنتاج غیر رسمی) عبور کرده اند, ولی به سطح چهارم (استنتاج رسمی) نرسیده اند. به روشنی واضح است که این نتایج, سطح چهارم ون هیلی, یعنی سطح مورد انتظار معلمان و دانشجویان دبیری ریاضی را نشان نمی دهد. بنابراین درس های جاری هندسه در برنامه دوره کارشناسی دبیری ریاضی, صلاحیت دانشی کافی را برای تدریس هندسه دبیرستان به دانشجویان دبیری ریاضی ارایه نمی دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ریحانی، ابراهیم، امام جمعه، سیدمحمدرضا، صالح صدق پور، بهرام، و مرادی ویس، اصغر. (1389). ارزیابی دانش معلمان و دانشجویان ریاضی در درس هندسه با استفاده از نظریه ون هیلی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 5(2)، 153-165. SID. https://sid.ir/paper/155360/fa

Vancouver: کپی

ریحانی ابراهیم، امام جمعه سیدمحمدرضا، صالح صدق پور بهرام، مرادی ویس اصغر. ارزیابی دانش معلمان و دانشجویان ریاضی در درس هندسه با استفاده از نظریه ون هیلی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1389؛5(2):153-165. Available from: https://sid.ir/paper/155360/fa

IEEE: کپی

ابراهیم ریحانی، سیدمحمدرضا امام جمعه، بهرام صالح صدق پور، و اصغر مرادی ویس، “ارزیابی دانش معلمان و دانشجویان ریاضی در درس هندسه با استفاده از نظریه ون هیلی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 5، no. 2، pp. 153–165، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155360/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button