Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,595
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,083
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهرستان تیران و کرون نسبت به آموزش درس هندسه به شیوه فن هیلی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 100

چکیده

 نظریه فن هیلی یک مدل یادگیری است که انواع متفاوت تفکر را که دانش آموزان هنگام روبه رو شدن با اشکال هندسی تجربه می کنند عرضه کرده و از مرحله برخورد بصری با شکل هندسی تا درک صوری اثبات هندسی را شامل می شود. این پژوهش به منظور بررسی تاثیر روش های نوین آموزش هندسه بر مبنای نظریه فن هیلی بر نگرش دانش آموزان دبیرستانی بود. نمونه آماری این پژوهش را یک کلاس دوم ریاضی و یک کلاس دوم تجربی در یک دبیرستان دیگر به عنوان گروه آزمایش و یک کلاس دوم ریاضی و یک کلاس دوم تجربی در دبیرستان دیگر به عنوان گروه کنترل تشکیل می دادند که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای اطمینان از معادل بودن گروه ها و همگن کردن کلاس ها, از نمرات ریاضی یک و نمرات خام هوش به عنوان متغیرهای همگام در آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش عبارتند از: آزمون ریون برای سنجش هوش, نمرات ریاضی یک, طرح درس تدوین شده بر مبنای نظریه فن هیلی, و پس آزمون تشریحی هندسه بود. نتایج پژوهش نشان داد که تدریس بر مبنای نظریه فن هیلی بر نگرش فراگیران, تاثیر مثبت دارد. گروه ها قبل از اعمال متغیر مستقل, همسان بودند و تفاوت معنی داری بین آنها از نظر هوش و توانائی ریاضی وجود نداشت. اما بعد از طی دوره آزمایش, بین نمرات هندسه آنها تفاوت معنی دار دیده شد که می توان آن را به روش آموزش مربوط دانست. در پایان, بر اساس یافته های پژوهش از آنجای که آموزش مبتنی بر نظریه فن هیلی باعث نگرش مثبت فراگیران در یادگیری درس هندسه می شود, استفاده از این روش به دبیران هندسه دبیرستان ها پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    لیاقت دار، محمد جواد، عریضی سامانی، سیدحمیدرضا، امینی، نرجس، و صدرارحامی، سعیده. (1390). نگرش دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهرستان تیران و کرون نسبت به آموزش درس هندسه به شیوه فن هیلی. نوآوری های آموزشی، 10(39)، 75-100. SID. https://sid.ir/paper/75397/fa

    Vancouver: کپی

    لیاقت دار محمد جواد، عریضی سامانی سیدحمیدرضا، امینی نرجس، صدرارحامی سعیده. نگرش دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهرستان تیران و کرون نسبت به آموزش درس هندسه به شیوه فن هیلی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1390؛10(39):75-100. Available from: https://sid.ir/paper/75397/fa

    IEEE: کپی

    محمد جواد لیاقت دار، سیدحمیدرضا عریضی سامانی، نرجس امینی، و سعیده صدرارحامی، “نگرش دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهرستان تیران و کرون نسبت به آموزش درس هندسه به شیوه فن هیلی،” نوآوری های آموزشی، vol. 10، no. 39، pp. 75–100، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75397/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا