این مطالعه، فرایند بین المللی سازی برنامه های درسی با رویکرد آموزش از دور در آموزش عالی ایران (بادا) را مورد بررسی قرار داده و علاوه بر تعیین دلایل روی آوری به این امر، عوامل تاثیرگذار بر آن و راهبردهای مناسب برای دست یابی به آن را تعیین نموده است. به این منظور پرسش نامه ای حاوی 8 سوال پس از تایید روایی آن توسط جمعی از متخصصین و پایایی 0.82، مبتنی بر روش نمونه گیری خوشه ای- طبقه ای، توسط 543 نفر از اساتید و دانشجویان در 5 دانشگاه دارای پردیس بین المللی در شهر تهران تکمیل شد. نتایج حاصل از تحلیل آماری داده ها، بیانگر آنند که بین المللی سازی برنامه های درسی آموزش عالی، نقش مهمی در اقتدار علمی و فرهنگی ایران دارند و به نظر می رسد که ویژگی هایی چون انعطاف پذیری آموزش از دور، آن را به عنوان راهبردی اثرگذار در این فرایند مورد توجه قرار می دهد. «بادا» به عواملی چون گسترش همکاری های بین المللی دانشگاه ها، جهت گیری بین المللی سیاست های کلان آموزش عالی و استفاده از زبان بین المللی در تدریس وابسته است و به نظر می رسد که در راستای بهره برداری از فرصت های ناشی از موقعیت جغرافیایی و سیاسی ایران در منطقه، توجه به مسایلی چون بازنگری در قوانین جاری و تامین منابع و زیرساخت های مبتنی بر فناوری می توانند در حرکت به سوی بادا اثربخش باشند. از طرفی توسعه فکر، افزایش توان تحلیل، نقد، فراشناخت و پرورش شهروندان جهانی در دانش آموختگان آموزش عالی، مستلزم تغییر اساسی در اهداف، محتوا، روش های یاددهی- یادگیری و ارزشیابی به عنوان عناصر اصلی برنامه های درسی است.