Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,872
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,959
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

«معماری گروهی» حلقه مفقوده در آموزش طراحی معماری

صفحات

 صفحه شروع 337 | صفحه پایان 349

چکیده

معماری گروهی موضوعی راهبردی و بحث برانگیز در موفقیت فرایند طراحی معماری امروز محسوب می شود. همان طور که می دانیم؛ گروه فقط به مثابه مجموعه ای از افراد عمل نمی کند, بلکه به نحوی از توانمندیهای مجموع افراد فراتر می رود. در این گونه طراحی, ساختمان, گسترش ذره ذره مشارکت در طراحی است که فراتر از یک تک بنا است و حاوی ارتباطات اجتماعی کلیه افرادی است که درگیر فرایند طراحی بوده اند. بر این اساس شیوه پیشنهادی مقاله مبتنی بر برخورد با معماری گروهی یک امر ضروری است؛ زیرا در طی رشد جوامع و گسترش علم, اجزا یک گروه با کمک هم می توانند چرخ دنده های ماشین طراحی را حرکت دهند.هدف این مقاله حرکت در راستای اصول پایه تفکر در طراحی گروهی می باشد. با توجه به چنین رویکردی به بررسی مفهوم گروه و کار گروهی در معماری پرداخته ایم تا با شناسایی گام های طراحی گروهی, در یک طراحی گروهی دانشجویی با دانشجویان همراه شویم و نقاط ضعف و قوت حرکت آنان را در گام های متفاوت شناسایی کنیم و بر اساس اهمیت این مساله در عصر حاضر اثرات آموزش در به کارگیری این فعالیت را در دانشجویان بررسی نماییم. در همین راستا و به منظور بررسی تاثیرات آموزش در بالا بردن کیفیت طراحی گروهی در دانشجویان, آزمونی از دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان به عمل آمد. این آزمون به صورت برگزاری جلسات اسکیس دو ساعته و تشکیل گروه های پنج نفره و به روش تحقیق آزمون فرض تک متغیری و با توجه به مستقل بودن گروه ها و برابری واریانس آنها در جامعه به شیوه آزمون t-student (-t تک متغیری) برای گروه های مستقل صورت گرفت. این تست ها شامل دو آزمون تست اولیه در شرایط عدم آگاهی و آشنایی دانشجویان با کار گروهی انجام شد و سپس تست تکمیلی از دانشجویان مورد نظر به عمل آمد. پس از طی دوره آموزش و تشریح کار گروهی گرفته شد که نتایج این تست ها در مقاله حاضر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظفر، فرهنگ، خاک زند، مهدی، چنگیز، فهیمه، و فرشادفر، لیلا. (1388). «معماری گروهی» حلقه مفقوده در آموزش طراحی معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 3(4)، 337-349. SID. https://sid.ir/paper/155471/fa

    Vancouver: کپی

    مظفر فرهنگ، خاک زند مهدی، چنگیز فهیمه، فرشادفر لیلا. «معماری گروهی» حلقه مفقوده در آموزش طراحی معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1388؛3(4):337-349. Available from: https://sid.ir/paper/155471/fa

    IEEE: کپی

    فرهنگ مظفر، مهدی خاک زند، فهیمه چنگیز، و لیلا فرشادفر، “«معماری گروهی» حلقه مفقوده در آموزش طراحی معماری،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 3، no. 4، pp. 337–349، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155471/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا