مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,434
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

895
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین دیدگاه های مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان تهران در مورد حل مشکلات و مسایل این سازمان

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 70

چکیده

 همسوسازی نگرش ها و وحدت رویه در فعالیت های مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی از طریق بررسی و مقایسه دیدگاه های مختلف آنان در مورد مسایل سازمان و راه حل های مربوط به آن می تواند سازمان تامین اجتماعی را در رسیدن به اهداف بنیادی خود از قبیل جمع آوری حق بیمه و درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری, ارایه خدمات درمانی به طور مستقیم و غیرمستقیم, پرداخت مزایای نقدی و سرمایه گذاری و بهره وری از وجوه ذخایر سازمان کمک کند.در مقاله حاضر سعی شده است با استفاده از نظریه های کنش ارتباطی, بهره وری فعالیت, مفاهیم و زیربنا, نظریه چندعاملی و بهره وری در سازمان, مطالعه ای در سازمان تامین اجتماعی استان تهران انجام شود. در این پژوهش, با استفاده از از روش میدانی به همراه مطالعه کتابخانه ای و تکنیک پرسشنامه کلیه مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان تهران به عنوان جامعه آماری و در مجموع 45 نفر از مدیران و کارکنان (13 مدیر و 32 کارمند) به عنوان جامعه نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه ای تنظیم شد و پس از جمع آوری اطلاعات و داده ها و تجزیه و تحلیل آنها و اثبات اغلب فرضیه های تحقیق مشخص شد که بین دیدگاه های مدیران و کارکنان تامین اجتماعی در مورد چگونگی افزایش بهره وری, نحوه مدیریت و پیشرفت کار, مهم ترین مسایل مبتلا به سازمان و راه حل های ارایه شده برای حل مشکلات تفاوت معنی داری وجود دارد؛ به عبارت دیگر, مدیران و کارکنان سازمان مذکور به دلیل نداشتن ارتباط دو جانبه تعاملی و متقابل با نگاه های متفاوتی به مسایل می نگرند. ضروری است که به منظور افزایش کارایی و بهره وری بیشتر و همسویی در نظر و عمل تعامل و ارتباط دو جانبه بیشتری بین دو گروه مورد نظر ایجاد شود و روابط عمومی سازمان می تواند در این زمینه راه گشا و موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سعیدی، رحمان. (1388). بررسی رابطه بین دیدگاه های مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان تهران در مورد حل مشکلات و مسایل این سازمان. برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی، 1(1)، 47-70. SID. https://sid.ir/paper/157757/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدی رحمان. بررسی رابطه بین دیدگاه های مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان تهران در مورد حل مشکلات و مسایل این سازمان. برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی[Internet]. 1388؛1(1):47-70. Available from: https://sid.ir/paper/157757/fa

    IEEE: کپی

    رحمان سعیدی، “بررسی رابطه بین دیدگاه های مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان تهران در مورد حل مشکلات و مسایل این سازمان،” برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی، vol. 1، no. 1، pp. 47–70، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/157757/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا