مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

401
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

471
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر ترکیب قید سرعت با قیود روش های صریح، بدون خطا و استنباط قیاسی بر ظهور خودکاری در مهارت پرتاب دارت

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 182

چکیده

 وقتی ورزشکاری از درجات آزادی رهاشده ی خود نهایت استفاده را می کند, به او نخبه ی حرکتی می گویند. هدف از این پژوهش بررسی نخبگی از طریق ترکیب قید سرعت با قیود روش های صریح, بدون خطا و استنباط قیاسی بود. 21 دانشجوی تربیت بدنی از دانشگاه خوارزمی (سه نفر از مطالعه خارج شدند 18=3-21) به صورت داوطلبانه در این پژوهش شرکت کردند. شرکت کنندگان در سه گروه متفاوت صریح, بدون خطا و استنباط قیاسی مهارت پرتاب دارت را در چهار جلسه, هر جلسه بیست بلوک و هر بلوک شش کوشش انجام دادند تا در نهایت 480 تکرار در مهارت پرتاب دارت داشته باشند. آزمون های آنوا یکطرفه, کروسکال والیس, تی زوجی و ویلکاکسون برای بررسی معنا داری فرضیه ها به کار رفتند. نتایج آزمون های این مطالعه نشان داد که یادگیری ضمنی در اثر ترکیب قید سرعت با قیود هر سه روش به ظهور می رسد (05/0(P ≤ . افزودن قید سرعت به روش های آموزش صریح, استنباط قیاسی, و بدون خطا موجب ضمنی شدن این روش ها می شود. همچنین در روش بدون خطا, نظم سیستم را تغییر داده و تعداد خطاها را افزایش می دهد. با وجود این برای نتیجه گیری قاطعانه, مطالعات بعدی بهتر است با استفاده از دستگاه های ثبت فعالیت عضلانی درجات آزادی را ملاک نخبگی قرار دهند. این نتایج می توانند به مهارت آموزان, مربیان و به خصوص معلمان ورزش در اتخاذ روش های آموزش کارامد با توجه به محدودیت زمانی کمک کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، ابراهیم، یاعلی، رسول، و قدیری، فرهاد. (1398). تأثیر ترکیب قید سرعت با قیود روش های صریح, بدون خطا و استنباط قیاسی بر ظهور خودکاری در مهارت پرتاب دارت. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، 11(2 )، 171-182. SID. https://sid.ir/paper/159469/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی ابراهیم، یاعلی رسول، قدیری فرهاد. تأثیر ترکیب قید سرعت با قیود روش های صریح, بدون خطا و استنباط قیاسی بر ظهور خودکاری در مهارت پرتاب دارت. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1398؛11(2 ):171-182. Available from: https://sid.ir/paper/159469/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم عباسی، رسول یاعلی، و فرهاد قدیری، “تأثیر ترکیب قید سرعت با قیود روش های صریح, بدون خطا و استنباط قیاسی بر ظهور خودکاری در مهارت پرتاب دارت،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. 11، no. 2 ، pp. 171–182، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159469/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button