مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

881
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثرات نوع تمرین بر عملکرد و یادگیری برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر زمان

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 114

چکیده

 تحقیق حاضر به منظور بررسی اثر روش های مختلف تمرین بر یادگیری و انتقال برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر زمان در یک تکلیف زنجیره ای انجام گرفت. به منظور اجرای این طرح, 80 آزمودنی داوطلب مرد (با دامنه سنی 23-19 سال) به طور تصادفی در چهار گروه تمرینی قالبی, تصادفی و ترکیبی (قالبی- تصادفی و تصادفی- قالبی) قرار گرفتند. آزمایش شامل اجرای تکالیف زنجیره ای با برنامه حرکتی تعمیم یافته متفاوت (تغییر ابعاد فضایی) و پارامتر زمان متغیر بود. آزمودنی ها پس از آشنایی با آزمون و انجام 108 کوشش, بر اساس گروه تمرینی, در آزمون های یادداری و انتقال شرکت کردند. پس از مراحل مختلف آزمایش, مقدار خطای زمان بندی نسبی (شاخص کارایی برنامه حرکتی تعمیم یافته) و خطای زمان بندی مطلق (شاخص دقت و کارایی پارامتر) محاسبه شد. تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی توکی انجام گرفت. نتایج اختلاف معنی داری (P£0.05). را بین روش های مختلف تمرین در مرحله اکتساب نشان داد, ولی در مراحل یادداری و انتقال, با وجود برتری نسبی طرح های تمرینی ترکیبی بر مقدار خطاهای زمان بندی نسبی و مطلق, تفاوت بین گروه های تمرینی معنی دار نبود. بنابراین نتایج تحقیق با اثر تداخل زمینه ای و نظریه شی و کهل و ایندرمیل (1990), لندین و هبرت (1997) و لی و سیمون (2004) مبنی بر سودمندی طرح تمرین ترکیبی بر یادگیری مغایر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صابری کاخکی، علیرضا، صمدی، حسین، فارسی، علیرضا، قهرمان تبریزی، کوروش، و صداقت، حمید. (1389). مقایسه اثرات نوع تمرین بر عملکرد و یادگیری برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر زمان. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(4)، 91-114. SID. https://sid.ir/paper/159520/fa

    Vancouver: کپی

    صابری کاخکی علیرضا، صمدی حسین، فارسی علیرضا، قهرمان تبریزی کوروش، صداقت حمید. مقایسه اثرات نوع تمرین بر عملکرد و یادگیری برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر زمان. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1389؛-(4):91-114. Available from: https://sid.ir/paper/159520/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا صابری کاخکی، حسین صمدی، علیرضا فارسی، کوروش قهرمان تبریزی، و حمید صداقت، “مقایسه اثرات نوع تمرین بر عملکرد و یادگیری برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر زمان،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 4، pp. 91–114، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159520/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button