مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

950
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

793
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر تمرین ذهنی و تمرین بدنی در شرایط خستگی و غیرخستگی بر یادگیری برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 38

چکیده

 مقدمه و هدف: هدف این پژوهش, بررسی و مقایسه تاثیر تمرین ذهنی و تمرین بدنی در شرایط خستگی و غیرخستگی بر یادگیری برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر مهارت حرکتی تعقیبی است.روش شناسی: 40 نفراز دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به صورت داوطلبانه در یک دوره سه جلسه ای به تمرین مهارت تعقیبی پرداختند و بعد از 48 ساعت استراحت آزمون یادداری گرفته شد. از آزمون های تی وابسته, تحلیل واریانس یک طرفه و تحلیل واریانس عاملی 2*2 برای تحلیل داده ها استفاده شد.یافته ها: هر دو روش تمرین ذهنی و تمرین بدنی تحت شرایط خستگی و همچنین غیرخستگی یادگیری هر دو جزء برنامه حرکتی و پارامتر مهارت تعقیبی را به صورت معنی داری افزایش می دهد (p<0.05). بین تاثیر تمرین ذهنی و تمرین بدنی به لحاظ اثرگذاری بر یادگیری برنامه حرکتی و پارامتر مهارت تعقیبی چه در شرایط خستگی و چه در شرایط غیرخستگی تفاوت معنی داری وجود ندارد (p>0.05). خستگی عاملی است که می تواند به صورت معنی داری یادگیری پارامتر مهارت تعقیبی را تحت تاثیر قرار دهد در حالی که, بر یادگیری برنامه حرکتی تاثیر معنی داری ندارد (p<0.05).بحث: در شرایط غیرخستگی استفاده از تمرین بدنی و در شرایط خستگی استفاده از تمرین ذهنی مناسب می باشد. در شرایط خستگی از تمرین جزء پارامتر خودداری شود و تمرکز به سمت یادگیری جزء برنامه حرکتی معطوف گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدلی، بهروز، فارسی، علیرضا، و تیموری خروی، مصطفی. (1393). مقایسه تاثیر تمرین ذهنی و تمرین بدنی در شرایط خستگی و غیرخستگی بر یادگیری برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 10(19)، 25-38. SID. https://sid.ir/paper/250811/fa

    Vancouver: کپی

    عبدلی بهروز، فارسی علیرضا، تیموری خروی مصطفی. مقایسه تاثیر تمرین ذهنی و تمرین بدنی در شرایط خستگی و غیرخستگی بر یادگیری برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1393؛10(19):25-38. Available from: https://sid.ir/paper/250811/fa

    IEEE: کپی

    بهروز عبدلی، علیرضا فارسی، و مصطفی تیموری خروی، “مقایسه تاثیر تمرین ذهنی و تمرین بدنی در شرایط خستگی و غیرخستگی بر یادگیری برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 10، no. 19، pp. 25–38، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250811/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button