مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,900
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

781
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کانون توجه درونی و بیرونی بر اکتساب، یادداری و انتقال پرتاب دارت در کودکان کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 511 | صفحه پایان 527

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر, بررسی تاثیر کانون توجه بر یادگیری پرتاب دارت در کودکان کم توان ذهنی بود. در این مطالعه شبه تجربی, 22 پسر 10 تا 12 ساله کم توان ذهنی بر اساس هوشبهر 70 - 50 به صورت تصادفی انتخاب و پس از یک جلسه تمرین و پیش آزمون, بر اساس امتیاز به دست آمده, سن و هوشبهر در دو گروه توجه (درونی, بیرونی) همسان قرار گرفتند. افراد, 5 بلوک و هر بلوک 8 پرتاب را تمرین کردند. از آزمون های تحلیل واریانس دوطرفه مکرر و تحلیل واریانس استفاده شد. در مرحله یادداری, هر دو گروه در پرتاب ها دقت خود را افزایش دادند و در اثر تمرین, تغییرپذیری (P=0.044) و دقت پرتاب ها (P=0.047) کاهش یافت. در مرحله انتقال, گروه توجه درونی قادر به انتقال مهارت به شرایط جدید نبودند, ولی گروه تمرین متغیر در انتقال مهارت خود به شرایط جدید موفق بودند. همچنین گروه توجه بیرونی نسبت به گروه توجه درونی تغییرپذیری (P=0.049) کمتر و دقت (P=0.048) بیشتری داشتند. بر اساس یافته های تحقیق, گروه توجه بیرونی قادر به یادداری و انتقال مهارت به شرایط جدید بودند که فرضیه عمل محدودشده ولف و همکاران (2001) در افراد کم توان ذهنی نیز تایید می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    لطفی، مریم، دهقانی زاده، جلال، و حسینی، فاطمه سادات. (1394). تاثیر کانون توجه درونی و بیرونی بر اکتساب, یادداری و انتقال پرتاب دارت در کودکان کم توان ذهنی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، 7(4)، 511-527. SID. https://sid.ir/paper/159548/fa

    Vancouver: کپی

    لطفی مریم، دهقانی زاده جلال، حسینی فاطمه سادات. تاثیر کانون توجه درونی و بیرونی بر اکتساب, یادداری و انتقال پرتاب دارت در کودکان کم توان ذهنی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1394؛7(4):511-527. Available from: https://sid.ir/paper/159548/fa

    IEEE: کپی

    مریم لطفی، جلال دهقانی زاده، و فاطمه سادات حسینی، “تاثیر کانون توجه درونی و بیرونی بر اکتساب, یادداری و انتقال پرتاب دارت در کودکان کم توان ذهنی،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. 7، no. 4، pp. 511–527، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159548/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button