مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,266
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه های تعلیم وتربیت مطلوب در گلستان سعدی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 142

چکیده

 شناخت و بهره گیری از مولفه های تعلیم وتربیت, از جنبه های فراوانی اهمیت دارد. بی تردید, بخش قابل ملاحظه ای از آموزه های اخلاقی و تربیتی در آثار ارزشمند ادبی نگاشته شده است. یکی از شاهکارهای بی مانند ادبی در این خصوص, گلستان سعدی است. سعدی در گلستان, مهم ترین مفاهیم تربیتی و اساسی ترین شیوه های رفتار نیک و پسندیده آدمی را بیان کرده است. او با نگاهی موشکافانه به انسان , حقایقی مربوط به تمامی طبقات جامعه را به تصویر می کشد و در قالب پند و حکمت به مخاطب منتقل می کند. هدف غایی این پژوهش, شناسایی مولفه هایی تعلیم وتربیت مطلوب در گلستان سعدی است. این مقاله از جمله پژوهش های میان رشته ای در حوزه مطالعات علوم انسانی است که به روش کیفی و با «راهبرد داده بنیاد» انجام شده است. در این روش, پس از گردآوری داده‎ های کیفی, مفاهیم مرتبط شناسایی شد. با دسته بندی, مقایسه مفاهیم و حذف موارد تکراری, مولفه های مورد نظر ترسیم شد. در پایان این فرایند, پایه های اصلی نظریه «تعلیم وتربیت مطلوب در گلستان سعدی» شامل 68 مفهوم در قالب 14 مولفه تشکیل گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نزهت، بهمن، نظریانی، عبدالناصر، و حسینایی، یحیی. (1396). مولفه های تعلیم وتربیت مطلوب در گلستان سعدی. پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی)، 9(35 )، 119-142. SID. https://sid.ir/paper/165260/fa

    Vancouver: کپی

    نزهت بهمن، نظریانی عبدالناصر، حسینایی یحیی. مولفه های تعلیم وتربیت مطلوب در گلستان سعدی. پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی)[Internet]. 1396؛9(35 ):119-142. Available from: https://sid.ir/paper/165260/fa

    IEEE: کپی

    بهمن نزهت، عبدالناصر نظریانی، و یحیی حسینایی، “مولفه های تعلیم وتربیت مطلوب در گلستان سعدی،” پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی)، vol. 9، no. 35 ، pp. 119–142، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/165260/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button