مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,403
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جنبه تعلیمی هزل در مثنوی مولوی

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 174

کلیدواژه

چکیده

 مولانا جلال الدین محمد مولوی از عارفان و بزرگان این مرز و بوم است. وی کتاب گران سنگ مثنوی را برای آموزش و تعلیم مریدان و دیگر خوانندگان خویش به نظم درآورده است, لیکن در این کتاب, به ظاهر با زننده ترین هزل ها و کلمات سست روبرو می شویم و همین, سبب شده بسیاری از محققان وی را سرزنش کنند و مدعی شوند که مولوی مجاز به آوردن چنین هزل ها و کلماتی نبوده است.در این جستار تلاش می کنیم ابتدا طنز و هزل را از دیدگاه برخی صاحب نظران تعریف کنیم و سپس این نکته را باز کنیم که مولانا جلال الدین بلخی منحصرا در جهت تعلیم و آموزش نکته های عالی اخلاقی و عرفانی سود جسته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ساکی، محمدرضا. (1390). جنبه تعلیمی هزل در مثنوی مولوی. پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی)، 3(10)، 153-174. SID. https://sid.ir/paper/165445/fa

    Vancouver: کپی

    ساکی محمدرضا. جنبه تعلیمی هزل در مثنوی مولوی. پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی)[Internet]. 1390؛3(10):153-174. Available from: https://sid.ir/paper/165445/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا ساکی، “جنبه تعلیمی هزل در مثنوی مولوی،” پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی)، vol. 3، no. 10، pp. 153–174، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/165445/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا