مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گروه بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های داده کاوی در صنعت توزیع غذا (مطالعه موردی)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 توسعه قابل توجه داده ها سازمان ها را ملزم کرده است تا از ابزاری برای درک روابط بین داده ها و تصمیم گیری های متنوع متناسب با اطلاعات به دست آمده استفاده کنند. تقسیم بندی مشتری و تجزیه و تحلیل رفتار او در صنایع تولیدی و توزیعی با توجه به هدفمند بودن فعالیت های بازاریابی و ارتباط موثر و با مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تقسیم بندی مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی عمدتا بر اساس متغیرهای خرید اخیر (R), فرکانس خرید (F) و ارزش پولی خرید (M) در مدل RFM است. در این مقاله, با استفاده از متغیرهای ذکر شده, دوازده گروه مشتری مرتبط با BTB (تجارت به تجارت) یک شرکت تولید مواد غذایی, گروه بندی شده اند. گروه بندی در این مطالعه براساس الگوریتم K-means و شاخص Davies-Bouldin ارزیابی می شود. در نتیجه, گروه بندی مشتری به سه گروه تقسیم می شود و در نهایت CLV (مقدار طول عمر مشتری) هر خوشه محاسبه می شود و استراتژی های بازاریابی مناسبی برای هر خوشه ارائه شده است.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لیوری، رامین تقی، و زرین قلم، نوید. (1400). گروه بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های داده کاوی در صنعت توزیع غذا (مطالعه موردی). مدیریت کاربردی و چابک سازی سازمانی، 3(1 )، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/402260/fa

    Vancouver: کپی

    لیوری رامین تقی، زرین قلم نوید. گروه بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های داده کاوی در صنعت توزیع غذا (مطالعه موردی). مدیریت کاربردی و چابک سازی سازمانی[Internet]. 1400؛3(1 ):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/402260/fa

    IEEE: کپی

    رامین تقی لیوری، و نوید زرین قلم، “گروه بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های داده کاوی در صنعت توزیع غذا (مطالعه موردی)،” مدیریت کاربردی و چابک سازی سازمانی، vol. 3، no. 1 ، pp. 1–8، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402260/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button