Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,084
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بخش بندی مشتریان صادراتی میوه های خوراکی

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 181

چکیده

 داده کاوی یکی از تکنیک های جدید برای کاویدن الگوها و روندها با توجه به داده های مشتریان است که سبب بهبود ارتباط با مشتری می شود و از ابزارهای مطرح در مدیریت ارتباط با مشتری است. بخش بندی شیوه ای برای شناخت مشتری و شکستن کل جمعیت مشتریان به گروه های کوچکتر است. هدف این تحقیق ارایه مدلی برای بخش بندی کشورها بر اساس تازگی(Recency), تکرار ((Frequency و ارزش پولی (Monetary) صادرات میوه های خوراکی از کشور جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها در طول یازده سال (1374 1384) است. پس از محاسبه متغیرها, با استفاده الگوریتم های خوشه بندی(Kmeans و Fuzzy Kmeans) کشورها خوشه بندی شده اند و نتایج این خوشه بندی ها از نظر کیفیت بر اساس سه معیار مختلف سنجیده شده است. با استفاده از هرم ارزش مشتری و درخت تصمیم گیری خوشه ها تحلیل و به چهار گروه اصلی تقسیم شده اند : مشتریان وفادار, مشتریان فعال, مشتریان جدید و مشتریان غیر فعال. در پایان سیاست های مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری برای هر بخش مطرح شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غضنفری، مهدی، ملک محمدی، سمیرا، علی زاده، سمیه، و فتح اله، مهدی. (1389). بخش بندی مشتریان صادراتی میوه های خوراکی. پژوهشنامه بازرگانی، 14(55)، 151-181. SID. https://sid.ir/paper/7144/fa

    Vancouver: کپی

    غضنفری مهدی، ملک محمدی سمیرا، علی زاده سمیه، فتح اله مهدی. بخش بندی مشتریان صادراتی میوه های خوراکی. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1389؛14(55):151-181. Available from: https://sid.ir/paper/7144/fa

    IEEE: کپی

    مهدی غضنفری، سمیرا ملک محمدی، سمیه علی زاده، و مهدی فتح اله، “بخش بندی مشتریان صادراتی میوه های خوراکی،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 14، no. 55، pp. 151–181، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7144/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا