مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

935
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دشواری های تشخیص اختلال دوقطبی در کودکان: از چارچوب تشخیصی رسمی تا معیارهای تشخیصی آشفتگی شدید در تنظیم خلق (مقاله مروری)

صفحات

 صفحه شروع 128 | صفحه پایان 146

چکیده

 هدف: شناسایی اختلال دوقطبی در کودکان دشواری های گوناگونی دارد. چارچوب های DSM-IV توانایی ارزیابی همه نمونه های بالینی را ندارد. در این نوشتار برآیند یافته های کنونی را پیش رو گذاشته ایم.روش: در یک بررسی مروری, با جستجو در پایگاه های آگاهی رسانی و بررسی نوشته های در دسترس, داده ها گردآوری شدند.یافته ها: فرآیندهای رشدی می تواند نمای بالینی اختلال دوقطبی کودکان را دگرگون کند. هم پوشی با اختلال های دیگر و پدیده های طبیعی دوران کودکی به دشواری های تشخیصی می افزاید. گمان می رود نمود بالینی اختلال دوقطبی در کودکان بیشتر غیرتیپیک باشد. درباره نشانه های پیش درآمدی, روند طولی و پیوستگی آن به بزرگسالی هنوز ناشناخته های زیادی وجود دارد. برخی پژوهشگران سه نمای بالینی را برای اختلال دوقطبی کودکان پیشنهاد کرده اند. بررسی روایی نمای بالینی گسترده یا «آشفتگی شدید در تنظیم خلق» با پژوهش های گسترده ای پی گیری می شود.نتیجه گیری: شناخت نماهای بالینی برای برنامه ریزی درمان و پیش بینی روند بیماری ارزشمند است. اگر گروه بندی های تشخیصی بر پایه گردآوری یافته ها از زمینه های گوناگون نشانه شناسی, روند بیماری, نشانه های زیست شناختی, انباشتگی خانوادگی و پاسخ درمانی باشد, روایی بیشتری در پی خواهد داشت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شیرازی، الهام، و شهریور، زهرا. (1388). دشواری های تشخیص اختلال دوقطبی در کودکان: از چارچوب تشخیصی رسمی تا معیارهای تشخیصی آشفتگی شدید در تنظیم خلق (مقاله مروری). مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 15(2 (پیاپی 57))، 128-146. SID. https://sid.ir/paper/16835/fa

Vancouver: کپی

شیرازی الهام، شهریور زهرا. دشواری های تشخیص اختلال دوقطبی در کودکان: از چارچوب تشخیصی رسمی تا معیارهای تشخیصی آشفتگی شدید در تنظیم خلق (مقاله مروری). مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1388؛15(2 (پیاپی 57)):128-146. Available from: https://sid.ir/paper/16835/fa

IEEE: کپی

الهام شیرازی، و زهرا شهریور، “دشواری های تشخیص اختلال دوقطبی در کودکان: از چارچوب تشخیصی رسمی تا معیارهای تشخیصی آشفتگی شدید در تنظیم خلق (مقاله مروری)،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 15، no. 2 (پیاپی 57)، pp. 128–146، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16835/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button