مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دبیرستان های دولتی و غیرانتفاعی ناحیه 3 شیراز در ویژگی های سازمان یادگیرنده

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 131

چکیده

 تحقیق حاضر به منظور مقایسه دبیرستان های دولتی و غیرانتفاعی ناحیه 3 شیراز به لحاظ برخورداری از ویژگی های سازمان یادگیرنده در سال تحصیلی 2011-2010 انجام شده است. روش تحقیق توصیفی–پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دبیران و مدیران مدارس متوسطه دولتی و غیرانتفاعی ناحیه 3 شیراز می باشد. بدین منظور با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای 273 نفر از جامعه موردنظر انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده, پرسشنامه سازمان یادگیرنده می باشد که دربرگیرنده اصول پنج گانه پیتر سنج (آرمان مشترک, مدل های ذهنی, تسلط فردی, یادگیری تیمی, تفکر سیستمی) است. جهت برآورد روایی از روایی صوری و محتوایی استفاده گردید. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ مورد محاسبه قرار گرفت و مقدار آلفای کرونباخ 0.88 می باشد. از آمار توصیفی (فراوانی و درصد فراوانی) برای بیان توصیف داده ها و آمار استنباطی (آزمون t مستقل) برای بررسی تفاوت بین دبیرستان های دولتی و غیرانتفاعی استفاده گردید. از تجزیه و تحلیل دیدگاه دبیران و مدیران نتایج زیر به دست آمد: بین دبیرستان های دولتی و غیرانتفاعی ناحیه 3 شیراز از نظر ویژگی تفکر سیستمی تفاوت معنادار وجود دارد و در سایر مولفه ها (تسلط و قابلیت شخصی, الگوهای ذهنی, آرمان مشترک و یادگیری تیمی) تفاوت معناداری وجود ندارد. ویژگی آرمان مشترک در دبیرستان های دولتی بیشتر از دبیرستان های غیرانتفاعی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمال زاده، محمد، رهگذر، حسن، و پناهی، ایران. (1390). مقایسه دبیرستان های دولتی و غیرانتفاعی ناحیه 3 شیراز در ویژگی های سازمان یادگیرنده. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(4 (پیاپی 8))، 115-131. SID. https://sid.ir/paper/168771/fa

    Vancouver: کپی

    جمال زاده محمد، رهگذر حسن، پناهی ایران. مقایسه دبیرستان های دولتی و غیرانتفاعی ناحیه 3 شیراز در ویژگی های سازمان یادگیرنده. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1390؛2(4 (پیاپی 8)):115-131. Available from: https://sid.ir/paper/168771/fa

    IEEE: کپی

    محمد جمال زاده، حسن رهگذر، و ایران پناهی، “مقایسه دبیرستان های دولتی و غیرانتفاعی ناحیه 3 شیراز در ویژگی های سازمان یادگیرنده،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 115–131، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168771/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button