مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,020
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

954
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی، رتبه بندی و ارائه الگوی مولفه های شناسایی مدیران مستعد مدارس غیردولتی شهر تهران (با روش آمیخته)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 28

چکیده

 هدف از این پژوهش, مطالعه مفاهیم استعداد و شایستگی به منظور شناسایی و رتبه بندی نشانگان استعداد و همچنین طراحی الگوی شناسایی مدیران مستعد مدارس بود. پژوهش حاضر, به روش آمیخته, مبتنی بر تحلیل زمینه, با استفاده از ابزار مصاحبه و پرسش نامه انجام شد. در این راستا, از رویکرد نمونه گیری هدفمند و بهره وری از فن گلوله برفی و به کارگیری معیار اشباع نظری, در مصاحبه ها استفاده شد. مصاحبه هایی نیمه ساختاریافته با 14 خبره موسس, مدارس غیردولتی معروف شهر تهران صورت گرفت. پایایی مصاحبه, از روش توافق درون موضوعی دو کدگذار (ارزیاب), با مشارکت دو عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی برابر 87.3 درصد حاصل شد. برای تحلیل متون مصاحبه جهت تدوین و طبقه بندی مولفه های شناسایی مدیران مستعد از نرم افزار maxqda و کدگذاری باز استفاده شد. جامعه بخش کمی, تمامی موسسان و مدیران مدارس متوسطه غیردولتی تهران در سال تحصیلی 96- 95 (510 عضو) بود, به کمک فرمول کوکران تعداد 218 مدیر یا موسس به عنوان نمونه با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. اجرای بخش کمی با ابزار پرسشنامه محقق ساخته حاصل از نتایج بخش کیفی بود روایی و پایایی ابزارهای پژوهش در حد مطلوب بدست آمد. نتایج حاصل از پرسشنامه با استفاده از روش های تحلیل آماری کمی, تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و الگویابی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان می دهد که از 13 مولفه شناسایی مدیران مستعد مدارس غیردولتی «مهارت ظرفیت سازی», «ویژگی های اخلاقی», «اشتیاق», «مهارت های فردی و مهارت بین فردی» در رتبه های اول اهمیت قرار دارد, همچنین از ابعاد و مولفه های مدل شناسایی مدیران با استعداد, شایستگی با ضریب 0.93 و اشتیاق با ضریب 0.16 در تبیین واریانس سازه شناسایی سهم دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نورادصدیق، میترا، نوه ابراهیم، عبدالرحیم، آراسته، حمیدرضا، و زین آبادی، حسن رضا. (1396). واکاوی, رتبه بندی و ارائه الگوی مولفه های شناسایی مدیران مستعد مدارس غیردولتی شهر تهران (با روش آمیخته). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8(3 (پیاپی 31) )، 1-28. SID. https://sid.ir/paper/168788/fa

    Vancouver: کپی

    نورادصدیق میترا، نوه ابراهیم عبدالرحیم، آراسته حمیدرضا، زین آبادی حسن رضا. واکاوی, رتبه بندی و ارائه الگوی مولفه های شناسایی مدیران مستعد مدارس غیردولتی شهر تهران (با روش آمیخته). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1396؛8(3 (پیاپی 31) ):1-28. Available from: https://sid.ir/paper/168788/fa

    IEEE: کپی

    میترا نورادصدیق، عبدالرحیم نوه ابراهیم، حمیدرضا آراسته، و حسن رضا زین آبادی، “واکاوی, رتبه بندی و ارائه الگوی مولفه های شناسایی مدیران مستعد مدارس غیردولتی شهر تهران (با روش آمیخته)،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31) ، pp. 1–28، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168788/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا