مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

783
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

903
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناخت مولفه های مشارکت والدین در اجرای برنامه های درسی دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 234 | صفحه پایان 251

چکیده

 هدف این مقاله شناخت مولفه های مشارکت والدین در اجرای برنامه های درسی دوره ابتدایی از نظر خبرگان حوزه برنامه ریزی درسی سازمان تالیف کتب درسی آموزش وپرورش و استادان حوزه برنامه درسی است. برای اجرای این پژوهش با توجه به موضوع و ماهیت آن ازروش دلفی استفاده گردید. روش نمونه گیری در بخش کیفی از نوع گلوله برفی و حجم آن با توجه به قانون اشباع بوده, که در نفرچهاردهم به اشباع رسید. برای جمع آوری اطلاعات در بخش کیفی از پرسشنامه بدون ساختار و در بخش کمی از پرسشنامه ساختارمند استفاده شد. برای تعیین اعتبار آن در بخش کیفی از توصیه ها و آموزش های لازم به اعضای گروه دلفی قبل از پاسخگویی استفاده شد و دربخش کمی از آلفای کرانباخ استفاده گردید. برای روایی پرسشنامه از استادان به عنوان داور جهت تعیین روایی سوالات استفاده گردیدکه بعداز تایید داوران در بین اعضای گروه توزیع گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی پرسشنامه از روش رتبه بندی و چارک سوم به عنوان ملاک توافق و در بخش کمی از ضریب هماهنگی کندال برای تعیین توافق بین نظرات خبرگان استفاده گردید با توجه به نتایج آماری یافته ها در رابطه با شیوه های مشارکت والدین در اجرای برنامه های درسی دوره ابتدایی عبارت است از: کمک به کاهش اضطراب و فشارهای روحی, مساعدت مالی برایاجرای برنامه ها, مشارکت ازطریق ایجاد فرصت ها ی یاددهی و یادگیری, مشارکت والدین به عنوان معلم و جانشین آن, مشارکت در اجرای روش های عملی, تسهیل فرایند یاددهی ویادگیری, حمایت عاطفی و اجتماعی در اجرای پروژه های درسی, مساعدت دراجرای روش های آموزش با توجه به شناخت امکانات محلی و طبیعی و تسهیل فرایند پروژه های درس پژوهی است, با توجه به یافته ها می توان گفت صاحب نظران مولفه های مشارکت در اجرا, مساعدت مالی در اجرای برنامه ها و مشارکت در ایجاد فرصت های یاددهی و یادگیری با توافق بیشتر تایید و انتخاب کرده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مددلو، قهرمان، سعادتمند، زهره، و یارمحمدیان، محمدحسین. (1398). شناخت مولفه های مشارکت والدین در اجرای برنامه های درسی دوره ابتدایی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(4 (پیاپی 40) )، 234-251. SID. https://sid.ir/paper/168970/fa

    Vancouver: کپی

    مددلو قهرمان، سعادتمند زهره، یارمحمدیان محمدحسین. شناخت مولفه های مشارکت والدین در اجرای برنامه های درسی دوره ابتدایی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1398؛10(4 (پیاپی 40) ):234-251. Available from: https://sid.ir/paper/168970/fa

    IEEE: کپی

    قهرمان مددلو، زهره سعادتمند، و محمدحسین یارمحمدیان، “شناخت مولفه های مشارکت والدین در اجرای برنامه های درسی دوره ابتدایی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 10، no. 4 (پیاپی 40) ، pp. 234–251، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168970/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button