مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,989
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی اعتیاد به بازی آنلاین با توجه به تحریف شناختی، سبک فرزندپروری و ویژگی شخصیتی خودشیفته در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 83

چکیده

 اهداف: بازی های آنلاین در سال های اخیر با توجه به ویژگی های متنوع و جذاب خود به یکی از پرطرفدارترین سرگرمی ها بین نوجوانان تبدیل شده است. هدف از این پژوهش بررسی نقش تحریف شناختی, سبک فرزندپروری و ویژگی شخصیتی خودشیفته در اعتیاد به بازی آنلاین در دانش آموزان دبیرستان های پسرانه شهرستان صحنه است. مواد و روش ها: این پژوهش, مطالعه ای پیمایشی و از نوع همبستگی است. نمونه های این پژوهش شامل 200 نفر از دانش آموزان پسر دبیرستان های شهرستان صحنه هستند که به صورت تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه اعتیاد به بازی آنلاین, پرسش نامه تحریف شناختی, پرسش نامه سبک های فرزندپروری و پرسش نامه ویژگی شخصیتی خودشیفته استفاده شد. در این پژوهش به منظور تحلیل داده ها از همبستگی متعارف و رگرسیون چندگانه استفاده شد. داده ها با استفاده از نسخه 21 نرم افزار SPSS تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد اعتیاد به بازی آنلاین را می توان با ترکیب خطی متغیرهای پیش بین, پیش بینی کرد. بر اساس نتایج تحلیل رگرسیون, سبک فرزندپروری (001/0 ≥ P, 46/0=β ), ویژگی شخصیتی خودشیفته (001/0 ≥ P, 34/0=β ) و تحریف شناختی (025/0 ≥ P, 11/0=β ) به طور معناداری پیش بینی کننده اعتیاد به بازی آنلاین در دانش آموزان هستند. نتیجه گیری: از آنجا که متغیرهای مذکور می توانند نقش مؤثری در اعتیاد به بازی داشته باشند, ضروری است مدارس و دیگر ارگان های آموزشی با درنظر گرفتن این متغیرها, برنامه های نظارت و کنترل مناسبی برای این مشکل شایع طراحی و اجرا کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندی پیام، آرش، و میرزایی دوستان، زینب. (1398). پیش بینی اعتیاد به بازی آنلاین با توجه به تحریف شناختی, سبک فرزندپروری و ویژگی شخصیتی خودشیفته در دانش آموزان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 25(1 )، 72-83. SID. https://sid.ir/paper/17089/fa

    Vancouver: کپی

    زندی پیام آرش، میرزایی دوستان زینب. پیش بینی اعتیاد به بازی آنلاین با توجه به تحریف شناختی, سبک فرزندپروری و ویژگی شخصیتی خودشیفته در دانش آموزان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1398؛25(1 ):72-83. Available from: https://sid.ir/paper/17089/fa

    IEEE: کپی

    آرش زندی پیام، و زینب میرزایی دوستان، “پیش بینی اعتیاد به بازی آنلاین با توجه به تحریف شناختی, سبک فرزندپروری و ویژگی شخصیتی خودشیفته در دانش آموزان،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 25، no. 1 ، pp. 72–83، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/17089/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button