مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

906
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر استقرار مدیریت کیفیت بر شاخص های عملکرد مطالعه موردی: شرکت صنایع سیمان دشتستان

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 71

چکیده

 دهه اخیر شاهد تمرکز بسیاری از شرکت ها بر مدیریت کیفیت به عنوان یک فعالیت اساسی جهت بهبود سودآوری, سهم بازار و مزیت رقابتی بوده است. این پژوهش با هدف تعیین میزان به کارگیری اصول و فعالیت های مدیریت کیفیت و میزان تاثیر هر یک از فعالیت ها بر یکدیگر و بر شاخص های عملکرد (عملکرد کارکنان و عملکرد عملیاتی) در شرکت صنایع سیمان دشتستان استان بوشهر انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه نیروهای شاغل در شرکت صنایع سیمان می باشد.در این مقاله برای تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده از ضریب همبستگی, جهت آزمون فرضیه ها از نرم افزار SPSS و برای آزمون مدل پژوهش از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار Lisrel استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهند که در بین روابط بین فعالیت های مدیریت کیفیت در شرکت, کار تیمی بر بهبود مستمر بیشترین تاثیر را داراست. همچنین در بین روابط بین فعالیت های مدیریت کیفیت و شاخص های عملکرد, ارتباط های تنگاتنگ بین کارتیمی با عملکرد کارکنان و توجه به مشتری با عملکرد عملیاتی از رابطه قوی تری نسبت به بقیه برخوردارند. با توجه به نتایج به دست آمده نیز مشخص گردید که بایستی اقداماتی در راستای افزایش مشارکت گروهی و تیمی صورت گیرد و همچنین لازم است در شرکت مورد مطالعه, در کنار توجه به نتایج و محصولات, به مشتریان داخلی و خارجی توجه ویژه ای شود تا از این طریق بتوان به رشد و بهبود شاخص های عملکرد کمک نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، مهران، گیوه چیان، علی، و بازیاری، سارا. (1392). بررسی تاثیر استقرار مدیریت کیفیت بر شاخص های عملکرد مطالعه موردی: شرکت صنایع سیمان دشتستان. مدیریت صنعتی، 8(24)، 55-71. SID. https://sid.ir/paper/171135/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی مهران، گیوه چیان علی، بازیاری سارا. بررسی تاثیر استقرار مدیریت کیفیت بر شاخص های عملکرد مطالعه موردی: شرکت صنایع سیمان دشتستان. مدیریت صنعتی[Internet]. 1392؛8(24):55-71. Available from: https://sid.ir/paper/171135/fa

    IEEE: کپی

    مهران صادقی، علی گیوه چیان، و سارا بازیاری، “بررسی تاثیر استقرار مدیریت کیفیت بر شاخص های عملکرد مطالعه موردی: شرکت صنایع سیمان دشتستان،” مدیریت صنعتی، vol. 8، no. 24، pp. 55–71، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/171135/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button