مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,323
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی موسیقی درمانی فعال و گشتالت درمانی بر کاهش اضطراب امتحان

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 20

چکیده

 اضطراب امتحان, یکی از انواع اضطراب های موقعیتی است که رابطه تنگاتنگی با عملکرد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد. هدف پژوهش حاضر, مقایسه اثربخشی موسیقی درمانی فعال و گشتالت درمانی در کاهش اضطراب امتحان بود. بدین منظور طی یک طرح نیمه آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل, یک مدرسه راهنمایی در شهرستان شهریار به صورت در دسترس انتخاب و دانش آموزان آن از نظر اضطراب امتحان مورد آزمون قرار گرفتند. سپس 24 نفر از دانش آموزانی که بالاترین نمره را کسب کرده بودند انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه موسیقی درمانی فعال, گشتالت درمانی و گروه کنترل کاربندی شدند. موسیقی درمانی فعال و گشتالت درمانی به مدت 8 جلسه, روی گروه های آزمایشی اجرا شد و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس و آزمون تعقیبی شفه تجزیه و تحلیل شد و نتایج نشان داد که موسیقی درمانی فعال و گشتالت درمانی در کاهش اضطراب امتحان موثر است اما بین موسیقی درمانی فعال و گشتالت درمانی در کاهش اضطراب امتحان, تفاوت معناداری وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی حسنی، مهرداد، سعدی پور، اسماعیل، جعفری نژاد، هادی، رستمی، کاوه، و پیرساقی، فهیمه. (1391). اثربخشی موسیقی درمانی فعال و گشتالت درمانی بر کاهش اضطراب امتحان. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، 6(23)، 9-20. SID. https://sid.ir/paper/172239/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی حسنی مهرداد، سعدی پور اسماعیل، جعفری نژاد هادی، رستمی کاوه، پیرساقی فهیمه. اثربخشی موسیقی درمانی فعال و گشتالت درمانی بر کاهش اضطراب امتحان. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )[Internet]. 1391؛6(23):9-20. Available from: https://sid.ir/paper/172239/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد حاجی حسنی، اسماعیل سعدی پور، هادی جعفری نژاد، کاوه رستمی، و فهیمه پیرساقی، “اثربخشی موسیقی درمانی فعال و گشتالت درمانی بر کاهش اضطراب امتحان،” اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، vol. 6، no. 23، pp. 9–20، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/172239/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button