مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی استراتژی های تعیین بازار هدف در پیروزی مبارزات انتخاباتی سازمانها و احزاب سیاسی ایران

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 188

چکیده

 تحقیق حاضر با رویکرد بین رشته ای در دو حوزه بازاریابی و سیاست انجام پذیرفته است در این خصوص متغیرهای مستقل تحقیق از استراتژیهای تعیین بازار هدف استخراج و شامل استراتژیهای یکسان, تمرکز, تمایز و مرسوم بوده است. متغیر وابسته نیز پیروزی مبارزات انتخاباتی سازمان ها و احزاب سیاسی است که کاملا از حوزه سیاست استخراج گردیده اند. رویکرد پژوهش کمی و از حیث اجرای تحقیق تلفیقی از دو روش توصیفی و اکتشافی با هدف کاربردی انتخاب گردیده است و از دو تکنیک پرسشنامه و مصاحبه تواما استفاده شده و جامعه آماری نیز از خبرگان سیاسی در کشور بودند که با روش نمونه گیری غیراحتمالی, قضاوتی 69 نفر انتخاب شدند. همچنین از روش های رگرسیون خطی, آزمون همبستگی پیرسون و آماره t در جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شد و نتایج و یافته های تحقیق نشان داد که مردم (مخاطبین و رای دهندگان) بیشتر به استراتژی تمایز و مرسوم توجه دارند و با این دو استراتژی احزاب و سازمان های سیاسی می توانند موفقیت خود را در مبارزات انتخاباتی بیشتر تضمین کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عیوض زاده، حسن، و علی پور، مهرداد. (1390). ارزیابی استراتژی های تعیین بازار هدف در پیروزی مبارزات انتخاباتی سازمانها و احزاب سیاسی ایران. علوم سیاسی، -(15)، 169-188. SID. https://sid.ir/paper/174116/fa

    Vancouver: کپی

    عیوض زاده حسن، علی پور مهرداد. ارزیابی استراتژی های تعیین بازار هدف در پیروزی مبارزات انتخاباتی سازمانها و احزاب سیاسی ایران. علوم سیاسی[Internet]. 1390؛-(15):169-188. Available from: https://sid.ir/paper/174116/fa

    IEEE: کپی

    حسن عیوض زاده، و مهرداد علی پور، “ارزیابی استراتژی های تعیین بازار هدف در پیروزی مبارزات انتخاباتی سازمانها و احزاب سیاسی ایران،” علوم سیاسی، vol. -، no. 15، pp. 169–188، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174116/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button