مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

901
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

896
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازتاب اخلاق حرفه ای در کتب درسی رشته پرستاری در دوره کارشناسی

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 21

چکیده

 مقدمه: مفهوم اخلاق حرفه ای یکی از مهم ترین مباحثی است که در سال های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی هم اهمیت این مفهوم در حوزه پرستاری اهمیتی فوق العاده است و دانشگاه ها و مراکز آموزشی باید بیشتر به این مفهوم توجه کنند. لذا بر این اساس, این پژوهش با هدف میزان توجه به اخلاق حرفه ای در کتب تخصصی رشته پرستاری در دوره کارشناسی صورت گرفته است.روش کار: روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع تحلیل محتوا می باشد و بر اساس هدف نیز از نوع کاربردی است. در پژوهش حاضر با توجه به ماهیت موضوع از یکی از فنون تحلیل محتوا یعنی تحلیل مقوله ای استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل شش کتاب تخصصی رشته کارشناسی پرستاری است که در طی دوره کارشناسی توسط استادان برای دروس مختلف به دانشجویان معرفی شده است. جهت جمع آوری اطلاعات از چک لیست محقق- ساخته استفاده گردید. این چک لیست دارای 8 مولفه اصلی و 32 مولفه فرعی بود. جهت اطمینان از پایا بودن ابزار, ضریب پایایی مصححان محاسبه گردید که میزان آن 0.85 به دست آمد. در این تحقیق, واحد تجزیه وتحلیل, جمله بود.یافته ها: با توجه به بررسی های صورت گرفته بر روی شش کتاب تخصصی این رشته و بررسی جملات هر یک از این کتاب ها, نتایج این تحقیق حاکی از این است که در محتوای این کتاب ها مفهوم اخلاق حرفه ای و مولفه های آن در سطح مطلوبی انعکاس پیدا نکرده است.نتیجه گیری: با توجه به یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که علی رغم توسعه گستره مفهومی مباحث مربوط به اخلاق حرفه ای در غالب رشته های تحصیلی, اما در عمل, کتب تخصصی رشته پرستاری توجه چندانی به این مفهوم نداشته اند و به صورت سطحی و گذرا به آن پرداخته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اسدیان، سیروس، یاری قلی، بهبود، و رحیم زاده، وحیده. (1397). بازتاب اخلاق حرفه ای در کتب درسی رشته پرستاری در دوره کارشناسی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 11(1 )، 16-21. SID. https://sid.ir/paper/174160/fa

    Vancouver: کپی

    اسدیان سیروس، یاری قلی بهبود، رحیم زاده وحیده. بازتاب اخلاق حرفه ای در کتب درسی رشته پرستاری در دوره کارشناسی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1397؛11(1 ):16-21. Available from: https://sid.ir/paper/174160/fa

    IEEE: کپی

    سیروس اسدیان، بهبود یاری قلی، و وحیده رحیم زاده، “بازتاب اخلاق حرفه ای در کتب درسی رشته پرستاری در دوره کارشناسی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 11، no. 1 ، pp. 16–21، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174160/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا