مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

958
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

275
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی یک تجربه آموزشی: نظرات دانشجویان کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام درباره درس جدید اخلاق و مقررات حرفه ای در پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 190

چکیده

 مقدمه: از نیمسال دوم سال تحصیلی 90-89, درس جدیدی در مقطع کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام تحت عنوان اخلاق و مقررات حرفه ای در پرستاری, ارائه گردید. هدف از این مطالعه بررسی نظرات دانشجویان راجع به درس مذکور بوده است.روش: در یک مطالعه توصیفی, نظرات 81 دانشجوی مقطع کارشناسی رشته پرستاری که درس مذکور را گذرانده بودند با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته مورد بررسی قرار گرفت. جمع آوری اطلاعات از مرداد ماه 90 تا بهمن ماه 91 در 4 گروه انجام گردید.نتایج: یافته ها نشان داد که %85.4 شرکت کنندگان ضرورت وجود درس, %73.4 سازماندهی, %74.7 سودمندی ادراک شده, %82.7 سودمندی احتمالی و 81% تناسب آن با وظایف پرستار را بسیار زیاد گزارش کرده بودند. %81.4 پیشنهاد کرده بودند که بخش تاریخچه و سیر تحولات اخلاق پزشکی حذف یا تعدیل شود, %70.7 شرکت کنندگان, بهترین زمان ارائه درس را ترم ششم و پیش از ورود به عرصه, دانسته بودند و 88% افزایش میزان ساعت به 2 واحد را پیشنهاد, 76% امتحان ایستگاهی مبتنی بر سناریو را برای ارزشیابی مناسب, %90.7 الگوی اخلاق بودن را شرط لازم استاد و به ترتیب 80% و 28% آنها لزوم تدریس مباحث حقوقی و اخلاقی را توسط استاد حقوق و رشته اخلاق لازم دانسته بودند.نتیجه گیری: درس مذکور از نظر ضرورت, تناسب, سازماندهی و سودمندی متناسب با نیازهای یادگیری دانشجویان پرستاری بوده است, توانمندسازی اساتید, استفاده از روش های دانشجو محور در تدریس, استفاده از اساتید متعهد و ابجاد برنامه درسی مشابه در سرفصل رشته مذکور توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظفری، مصیب. (1390). ارزشیابی یک تجربه آموزشی: نظرات دانشجویان کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام درباره درس جدید اخلاق و مقررات حرفه ای در پرستاری. تاریخ پزشکی، 3(8)، 173-190. SID. https://sid.ir/paper/486007/fa

    Vancouver: کپی

    مظفری مصیب. ارزشیابی یک تجربه آموزشی: نظرات دانشجویان کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام درباره درس جدید اخلاق و مقررات حرفه ای در پرستاری. تاریخ پزشکی[Internet]. 1390؛3(8):173-190. Available from: https://sid.ir/paper/486007/fa

    IEEE: کپی

    مصیب مظفری، “ارزشیابی یک تجربه آموزشی: نظرات دانشجویان کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام درباره درس جدید اخلاق و مقررات حرفه ای در پرستاری،” تاریخ پزشکی، vol. 3، no. 8، pp. 173–190، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/486007/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button