مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

992
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

961
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انعکاس اخلاق حرفه ای در برنامه درسی رشته پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 37

چکیده

 زمینه: امروزه اخلاق حرفه ای همواره یکی از مباحث بسیار مهم در جامعه است که مورد توجه بسیاری از جمله نظام های آموزشی قرار گرفته است. بر این اساس هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی انعکاس اخلاق حرفه ای در برنامه درسی رشته پرستاری در دوره کارشناسی می باشد. روش: روش این پژوهش پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل دانشجویان سال های سوم و چهارم و پنجم کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بود که تعداد آن ها 150 نفر بودند و نمونه آماری طبق جدول مورگان 108 نفر بود که با روش تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده های مربوط به این پژوهش از پرسشنامه محقق-ساخته استفاده شد. جهت تحلیل داده ها از روش هایی همچون فراوانی, درصد, میانگین, انحراف استاندارد و آزمون های تی تک نمونه ای و رتبه بندی فریدمن استفاده شد. یافته ها: یافته های این تحقیق حاکی از آن است که در سطح خطای 05/0 = a با توجه به این که مقدار معنی داری عدد 001/0 شده و کمتر از 05/0 می باشد و نیز با توجه به مقدار t که همگی بیشتر از مقدار t جدول (96/1) شده است می توان ادعا کرد که فرض صفر رد می شود. نتایج آزمون فریدمن نشان می دهد که مؤلفه وفاداری با میانگین 25/7 در بالاترین رتبه و برتری جویی و رقابت طلبی با میانگین 21/3 در پایین ترین رتبه قرار می گیرند. نتیجه گیری: از دیدگاه دانشجویان, اخلاق حرفه ای در برنامه درسی این رشته تا اندازه ای مطلوب انعکاس یافته است. همچنین در بین مؤلفه های اخلاق حرفه ای مفهوم وفاداری, مسئولیت پذیری و صادق بودن بیشترین انعکاس را در برنامه درسی این رشته داشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدیان، سیروس، و رحیم زاده، وحیده. (1397). انعکاس اخلاق حرفه ای در برنامه درسی رشته پرستاری. اخلاق در علوم و فناوری، 13(4 )، 30-37. SID. https://sid.ir/paper/122748/fa

    Vancouver: کپی

    اسدیان سیروس، رحیم زاده وحیده. انعکاس اخلاق حرفه ای در برنامه درسی رشته پرستاری. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1397؛13(4 ):30-37. Available from: https://sid.ir/paper/122748/fa

    IEEE: کپی

    سیروس اسدیان، و وحیده رحیم زاده، “انعکاس اخلاق حرفه ای در برنامه درسی رشته پرستاری،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 13، no. 4 ، pp. 30–37، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122748/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button