مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

374
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل مرتبط با پذیرش "آموزش الکترونیک" توسط دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 108

چکیده

 اهداف: همزمان با تغییرات سریع فنون و مهارت ها و ظهور پدیده های نوین در فناوری اطلاعات, وجود شبکه های ارتباطی بسیار گسترده از جمله اینترنت و ابزارها و امکانات آموزشی پیشرفته, روش های آموزشی متحول شده اند و این امکان فراهم آمده که طیف وسیعی از جویندگان علم و دانش در نقاط مختلف جهان و از فاصله های دور تحت پوشش شبکه آموزشی از راه دور درآیند و با روش هایی متفاوت از روش های سنتی و معمول, آموزش ببینند. در آموزش از راه دور, امکان یادگیری مادام العمر بدون محدودیت مکانی و زمانی برای هر فرد وجود دارد. این مطالعه با هدف بررسی عوامل موثر در پذیرش "آموزش الکترونیک" توسط دانشجویان روی دانشجویان رشته پرستاری به انجام رسید.روش ها: این پژوهش مطالعه توصیفی, همبستگی است. جامعه پژوهش, دانشجویان پرستاری بودند که براساس روش نمونه گیری آسان, 33 نفر از آنها به عنوان نمونه وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه سه بخشی بود که پرسش های آن براساس سازه ها و عوامل تشکیل دهنده "مدل پذیرش فناوری" تنظیم شد. روایی پرسش نامه با روش اعتبار محتوی و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ تعیین شد.یافته ها: میزان درک از سهولت, همچنین درک از مفید بودن یادگیری الکترونیکی در سطح خوب بود. در حدود نیمی از افراد پژوهش نگرش و تمایل به یادگیری به شیوه الکترونیکی را متوسط بیان نمودند.نتیجه گیری: دو عامل درک از سهولت استفاده و درک از مفید بودن با پذیرش یادگیری به شیوه الکترونیکی همبستگی دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالاری، محمدمهدی، یغمایی، فریده، مهدی زاده، سودابه، وفادار، زهره، و افضلی، سیدمحمد. (1388). عوامل مرتبط با پذیرش "آموزش الکترونیک" توسط دانشجویان پرستاری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(3)، 103-108. SID. https://sid.ir/paper/174184/fa

    Vancouver: کپی

    سالاری محمدمهدی، یغمایی فریده، مهدی زاده سودابه، وفادار زهره، افضلی سیدمحمد. عوامل مرتبط با پذیرش "آموزش الکترونیک" توسط دانشجویان پرستاری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(3):103-108. Available from: https://sid.ir/paper/174184/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی سالاری، فریده یغمایی، سودابه مهدی زاده، زهره وفادار، و سیدمحمد افضلی، “عوامل مرتبط با پذیرش "آموزش الکترونیک" توسط دانشجویان پرستاری،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 3، pp. 103–108، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174184/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button