مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,930
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,073
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دو روش آموزش الکترونیک و سنتی بر اصل اول آموزش در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 55

چکیده

 مقدمه: در دهه گذشته فناوری به سرعت رشد کرده و استفاده از این فناوری ها با سرعت فزاینده ای وارد حیطه آموزش عالی شده است. در ایران در طی سال های اخیر مطالعات و تحقیقات گسترده ای در زمینه های مختلف آموزش الکترونیک انجام شده اما کم تر به موضوع ارزشیابی آموزش الکترونیکی و برنامه های آن توجه شده است. این مطالعه با هدف تعیین نظر دانشجویان درمورد استفاده از اصل اول آموزش در دو روش آموزش الکترونیک و سنتی انجام شد.روش ها: این مطالعه به صورت یک مطالعه نیمه تجربی در سال 1395 انجام شد. جامعه مورد بررسی شامل کلیه دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری ترم سوم دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بودند که واحد درسی پرستاری بزرگسالان را اخذ کرده بودند. روش نمونه گیری مطالعه سرشماری و تعداد نمونه ها 41 نفر بود. برای بررسی اصل اول آموزش (توصیف, کاربرد, وظایف, فعال سازی و یکپارچگی) ابزار بررسی کیفیت یادگیری و آموزش (Teaching & Learning Quality) مورد استفاده قرار گرفت. برای مقایسه اجزاء اصل اول آموزش از آزمون های t جفتی و ویلکاکسون استفاده شد. تجزیه تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار آماری spss انجام شد.یافته ها: ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ و اﻧﺤﺮاف ﻣﻌﻴﺎر ﻧﻤﺮه کل اصل اول آموزش در گروه آموزش سنتی 0.24±3.70 و در گروه آموزش الکترونیک 0.25±3.49 بود که از نظر آماری با استفاده از آزمون t جفتی, معنی دار بود (0.001=p). میانگین و انحراف معیار اصل توصیف در گروه آموزش الکترونیک 0.29±3.49 و در گروه آموزش سنتی 0.40±3.69, اصل کاربرد در گروه آموزش الکترونیک 0.52±3.31 و در گروه آموزش سنتی 0.59±3.76 و اصل فعال سازی در گروه آموزش الکترونیک 0.36±3.53 و در آموزش سنتی 0.34±3.70 بود که از نظر آماری با استفاده از آزمون ویلکاکسون, معنی دار بود (0.05>p).نتیجه گیری: روش آموزش سنتی نسبت به روش آموزش الکترونیک از نظر اجرای اصول اول آموزش روش مطلوب تری است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بدن آرا، آیدین، امامی سیگارودی، عبدالحسین، کاظم نژادلیلی، احسان، و پورشیخیان، مجید. (1397). مقایسه تاثیر دو روش آموزش الکترونیک و سنتی بر اصل اول آموزش در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 10(1 )، 48-55. SID. https://sid.ir/paper/244440/fa

Vancouver: کپی

بدن آرا آیدین، امامی سیگارودی عبدالحسین، کاظم نژادلیلی احسان، پورشیخیان مجید. مقایسه تاثیر دو روش آموزش الکترونیک و سنتی بر اصل اول آموزش در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1397؛10(1 ):48-55. Available from: https://sid.ir/paper/244440/fa

IEEE: کپی

آیدین بدن آرا، عبدالحسین امامی سیگارودی، احسان کاظم نژادلیلی، و مجید پورشیخیان، “مقایسه تاثیر دو روش آموزش الکترونیک و سنتی بر اصل اول آموزش در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 10، no. 1 ، pp. 48–55، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244440/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button