مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

969
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت تحصیلی دانش آموختگان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و عوامل مرتبط با آن

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 57

چکیده

 اهداف: پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی تحت تاثیر عوامل متعددی است و شناسایی عوامل خطرآفرین ضروری به نظر می رسد. این مطالعه به منظور شناسایی عملکرد تحصیلی دانش آموختگان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و عوامل مرتبط با آن انجام گرفت.روش ها: در مطالعه ای مقطعی, 586 دانش آموخته رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سال 1365 تا انتهای 1382 به روش سرشماری انتخاب شدند. پرسش نامه ای مشتمل بر اطلاعات دموگرافیک و وضعیت تحصیلی دانش آموخته شامل معدل هر یک از دوره های علوم پایه, فیزیوپاتولوژی, کارآموزی, کارورزی و کل دوره مورد استفاده قرار گرفت. میانگین معدل هر یک از دوره ها و کل دوره به طور جداگانه بررسی و به عنوان نقطه برش برای تحلیل های آماری در نظر گرفته شد. در هر یک از دوره ها, معدل کمتر از میانگین به عنوان وضعیت تحصیلی نامطلوب (گروه مورد) منظور شد و داده ها با استفاده از نسبت شانس و درصد تفاوت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: معدل دوره های علوم پایه, فیزیوپاتولوژی, کارآموزی, کارورزی و معدل کل به ترتیب 17.31±0.95 ,15.42±1.25 ,14.60±1.53 ,15.13±1.47 و 15.47±1.10 بود. در دوره علوم پایه 41%, دوره فیزیوپاتولوژی 42.7%, دوره کارآموزی 50.5%, دوره کارورزی 37.7% و در کل دوره 278 نفر (47.4%) وضعیت تحصیلی نامطلوب داشتند. سهمیه پذیرش, وضعیت تاهل, جنسیت و تاخیر در ورود به دانشگاه به عنوان مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر عملکرد تحصیلی گزارش شدند.نتیجه گیری. عملکرد تحصیلی نامطلوب در دانشجویان معمول به نظر می رسد. بر اساس نتایج این پژوهش تجدیدنظر در برنامه های گزینش دانشجو و حمایت از دانشجویان آسیب پذیر ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فخاریان، اسماعیل، تقربی، زهرا، میرحسینی، فخرالسادات، رسولی نژاد، سیداصغر، اکبری، حسین، و عاملی، حسین. (1388). وضعیت تحصیلی دانش آموختگان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و عوامل مرتبط با آن. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(2)، 51-57. SID. https://sid.ir/paper/174196/fa

    Vancouver: کپی

    فخاریان اسماعیل، تقربی زهرا، میرحسینی فخرالسادات، رسولی نژاد سیداصغر، اکبری حسین، عاملی حسین. وضعیت تحصیلی دانش آموختگان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و عوامل مرتبط با آن. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(2):51-57. Available from: https://sid.ir/paper/174196/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل فخاریان، زهرا تقربی، فخرالسادات میرحسینی، سیداصغر رسولی نژاد، حسین اکبری، و حسین عاملی، “وضعیت تحصیلی دانش آموختگان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و عوامل مرتبط با آن،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 2، pp. 51–57، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174196/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button