مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,521
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

870
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر پذیرش یادگیری به وسیله موبایل بین دانشجویان دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 438 | صفحه پایان 446

چکیده

 زمینه و اهداف: هدف پژوهش حاضر, بررسی عوامل موثر بر پذیرش یادگیری به وسیله موبایل بین دانشجویان دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال تحصیلی 1395-1394 است.روش بررسی: روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. 286 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز و علوم پزشکی تبریز در سال تحصیلی 1395-1394 با روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است که پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ 0.79 به دست آمد.برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار استنباطی (رگرسیون خطی چند متغیره) با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 استفاده شده است.یافته ها: یافته ها نشان می دهد متغیر سودمندی درک شده, سهولت درک شده و کاربرد سیستم بر نگرش دانشجویان نسبت به یادگیری به وسیله موبایل موثر بوده اند, اما متغیرهای پشتیبانی, خودکارآمدی و اعتماد در نگرش نسبت به یادگیری با موبایل تاثیری نداشته اند. همچنین متغیرهای اعتماد, سهولت درک شده و پشتیبانی بر تصمیم به استفاده از موبایل در یادگیری موثر بوده اند, اما در مقابل, کاربرد سیستم و سودمندی درک شده بر تصمیم به استفاده از موبایل برای یادگیری بی تاثیر بوده اند.نتیجه گیری: با توجه به یافته ها متغیر سودمندی, بیشترین تاثیر را بر نگرش نسبت به یادگیری به وسیله موبایل داشته است. بنابراین, باید قبل از به کارگیری موبایل در آموزش, با تدوین راهکارهایی برای انطباق کارایی این نوع نظام آموزشی با زمینه های اقتصادی, اجتماعی و... میزان سودمندی نسبت به یادگیری از طریق موبایل را افزایش دهند. از طرف دیگر اعتماد نیز از عوامل موثر در پذیرش یادگیری از طریق موبایل است. دانشگاه می تواند به صورت سازماندهی شده, مطالب سنجیده شده را از طریق موبایل ارایه کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، فیروز، حبیبی رامیانی، الهه، و بابازاده، رعنا. (1396). عوامل موثر بر پذیرش یادگیری به وسیله موبایل بین دانشجویان دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 10(6 )، 438-446. SID. https://sid.ir/paper/174199/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی فیروز، حبیبی رامیانی الهه، بابازاده رعنا. عوامل موثر بر پذیرش یادگیری به وسیله موبایل بین دانشجویان دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1396؛10(6 ):438-446. Available from: https://sid.ir/paper/174199/fa

    IEEE: کپی

    فیروز محمودی، الهه حبیبی رامیانی، و رعنا بابازاده، “عوامل موثر بر پذیرش یادگیری به وسیله موبایل بین دانشجویان دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 10، no. 6 ، pp. 438–446، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174199/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا