مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,057
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

834
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برازش و تحلیل مسیر مدل مدیریت دانش و نقش آن بر خلاقیت اعضای هیات علمی (مورد مطالعه: دانشگاه های مجری آموزش از دور)

صفحات

 صفحه شروع 172 | صفحه پایان 179

چکیده

 زمینه و اهداف: پژوهش حاضر به برازش و تحلیل مسیر مدل مدیریت دانش و نقش آن بر خلاقیت اعضای هیات علمی دانشگاه های مجری آموزش از دور می پردازد.روش بررسی: پژوهش حاضر ازنظر هدف, کاربردی و ازنظر روش, آمیخته از نوع کیفی و کمی است. جامعه آماری این پژوهش, مشتمل بر کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه های مجری آموزش از دور کشور که2901 نفر است. روش نمونه گیری در مرحله کیفی به صورت نمونه گیری هدفمند (غیر احتمالی), مشتمل بر 12 نفر از خبرگان در حوزه مدیریت و در مرحله کمی شامل نمونه گیری طبقه ای نسبی است و تعداد نمونه نیز بر اساس فرمول کوکران 339 نفر است. جهت گردآوری داده ها, از ابزار پرسشنامه غیر ساختارمند, نیمه ساختارمند و ساختارمند استفاده شده است. برای بررسی اعتبار پرسشنامه ها از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و برای تحلیل مسیر و بررسی برازش مدل از معادلات ساختاری با کاربرد (نرم افزار AMOS) و به منظور تجزیه تحلیل داده ها, از نرم افزار Lisrel V8.80 استفاده شده است.یافته ها: وضعیت موجود مدیریت دانش و خلاقیت اعضای هیات علمی دانشگاه های مجری آموزش از دور, در سطح مطلوبی قرار دارد و بین دو متغیر مدیریت دانش و خلاقیت در جامعه آماری همبستگی معنادار وجود دارد و درمجموع می توان با تسامح گفت مدل از برازندگی نسبتا مناسبی برخوردار است.نتیجه گیری: مدیریت موثر دانش بستری فراهم می کند که در آن خلق, به اشتراک گذاری و کاربرد دانش در دانشگاه های مجری آموزش از دور نهادینه شده و زمینه برای ایجاد سازمانی با اعضاء خلاق و نوآور فراهم شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریف زاده، مظفر، صفری، ثنا، و حیدری، امیر. (1396). برازش و تحلیل مسیر مدل مدیریت دانش و نقش آن بر خلاقیت اعضای هیات علمی (مورد مطالعه: دانشگاه های مجری آموزش از دور). راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 10(3)، 172-179. SID. https://sid.ir/paper/174238/fa

    Vancouver: کپی

    شریف زاده مظفر، صفری ثنا، حیدری امیر. برازش و تحلیل مسیر مدل مدیریت دانش و نقش آن بر خلاقیت اعضای هیات علمی (مورد مطالعه: دانشگاه های مجری آموزش از دور). راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1396؛10(3):172-179. Available from: https://sid.ir/paper/174238/fa

    IEEE: کپی

    مظفر شریف زاده، ثنا صفری، و امیر حیدری، “برازش و تحلیل مسیر مدل مدیریت دانش و نقش آن بر خلاقیت اعضای هیات علمی (مورد مطالعه: دانشگاه های مجری آموزش از دور)،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 10، no. 3، pp. 172–179، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174238/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button