مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,420
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

837
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دانشجویان با چه معیارهایی اساتید خود را ارزشیابی می کنند؟

صفحات

 صفحه شروع 407 | صفحه پایان 413

چکیده

 زمینه و هدف: متداول ترین روش ارزشیابی اساتید دانشگاه, ارزشیابی استاد توسط دانشجو است. هدف از پژوهش حاضر شناسایی مهم ترین معیارهایی است که دانشجویان بر اساس آن به ارزشیابی اساتید خود می پردازند. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی – تحلیلی به صورت مقطعی در سال تحصیلی 94-95 در بین دانشجویان تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شده است. 315 دانشجو در این مطالعه مشارکت کردند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده گردید که شامل 24 پرسش در چهار حیطه ویژگی های فردی, مهارت های تدریس, قوانین آموزشی و مهارت های ارتباطی بوده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار Spss ویرایش 20 استفاده گردید. یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که از بین 24 معیار بررسی شده, معیارهای تسلط استاد به موضوع درس, قدرت تفهیم مطالب درسی (هردو با میانگین 4.83±0.40), مهارت برقراری ارتباط با دانشجویان (با میانگین 4.54±0.62) و رعایت تناسب مطالب با سطح علمی فراگیران با میانگین 4.50±0.61 مهم ترین معیارهای مدنظر دانشجویان در ارزشیابی اساتید بوده است و از دیدگاه آن ها معیارهایی چون سن, جنس, آراستگی ظاهر و شوخ طبعی تاثیر زیادی در ارزیابی اساتید نداشته است. همچنین آزمون آماری مشخص نمود که نوع ارزیابی دانشجویان بر اساس جنسیت و مقطع تحصیلی تفاوت معناداری باهم دارد (P<0.05). نتیجه گیری: از بین چهار حیطه موردبررسی به ترتیب معیارهای مرتبط با مهارت های ارتباطی و مهارت های تدریس, نقش بیشتری در ارزیابی اساتید دارند. بنابراین توانمند نمودن اساتید درزمینه ٔ روش های تدریس و ارتباط موثر با دانشجویان از ضروریات است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یمین فیروز، موسی، و اسماعیلی، طیبه. (1396). دانشجویان با چه معیارهایی اساتید خود را ارزشیابی می کنند؟. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 10(5)، 407-413. SID. https://sid.ir/paper/174335/fa

Vancouver: کپی

یمین فیروز موسی، اسماعیلی طیبه. دانشجویان با چه معیارهایی اساتید خود را ارزشیابی می کنند؟. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1396؛10(5):407-413. Available from: https://sid.ir/paper/174335/fa

IEEE: کپی

موسی یمین فیروز، و طیبه اسماعیلی، “دانشجویان با چه معیارهایی اساتید خود را ارزشیابی می کنند؟،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 10، no. 5، pp. 407–413، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174335/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button