مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,869
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اضطراب، افسردگی، پرخاشگری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای ناپدری، نامادری و پدر و مادر واقعی شهرستان اهواز

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 17

چکیده

 موضوع این پژوهش مقایسه افسردگی, پرخاشگری, اضطراب و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی دارای ناپدری یا نامادری و دانش آموزان دارای پدر و مادر واقعی شهرستان اهواز بود. حجم نمونه در این پژوهش 216 دانش آموز پایه سوم راهنمایی (72 نفر دارای ناپدری, 72 نفر داری نامادری و 72 نفر دارای پدر و مادر واقعی) بودند که به صورت تصادفی خوشه ای چند مرحله ای از بین مدارس راهنمایی نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهرستان اهواز انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این تحقیق جهت جمع آوری اطلاعات عبارتند از پرسشنامه افسردگی «بک» پرسشنامه پرخاشگری «ایزنگ» پرسشنامه اضطراب عمومی(ANQ)  و معدل نوبت اول سال تحصیلی بود. داده ها با استفاده از روش آماری آنوا (ANOVA) تجزیه و تحلیل شد. بر اساس نتایج به دست آمده میزان افسردگی و اضطراب دانش آموزان دارای ناپدری, نامادری به طور معنی داری بیشتر از دانش آموزان دارای پدر و مادر واقعی بود. قابل همچنین میزان افسردگی و اضطراب دانش آموزان دارای ناپدری به طور معنی داری بیشتر از دانش آموزان دارای نامادری بود. عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای ناپدری و نامادری به طور معنی داری کمتر از دانش آموزان دارای پدر و مادر واقعی بود. از نظر میزان پرخاشگری در دانش آموزان دارای ناپدری و نامادری با دانش آموزان دارای پدر و مادر واقعی تفاوت معنی داری مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجتهدزاده، فاطمه السادات، و نیسی، عبدالکاظم. (1387). مقایسه اضطراب, افسردگی, پرخاشگری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای ناپدری, نامادری و پدر و مادر واقعی شهرستان اهواز. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 2(6)، 7-17. SID. https://sid.ir/paper/175009/fa

    Vancouver: کپی

    مجتهدزاده فاطمه السادات، نیسی عبدالکاظم. مقایسه اضطراب, افسردگی, پرخاشگری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای ناپدری, نامادری و پدر و مادر واقعی شهرستان اهواز. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1387؛2(6):7-17. Available from: https://sid.ir/paper/175009/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه السادات مجتهدزاده، و عبدالکاظم نیسی، “مقایسه اضطراب, افسردگی, پرخاشگری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای ناپدری, نامادری و پدر و مادر واقعی شهرستان اهواز،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 2، no. 6، pp. 7–17، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175009/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button