مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,009
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,276
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش سبک های فرزند پروری ادراک شده در جهت گیری هدف پیشرفت دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 52

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی میزان پیش بینی جهت گیری هدف پیشرفت دانش آموزان, شامل اهداف تسلط-گرایش, تسلط-اجتناب, عملکرد-گرایش, عملکرد-اجتناب؛ توسط سبک های فرزند پروری است. نمونه پژوهش شامل 609 دانش آموز دختر (308 نفر) و پسر (301 نفر) مدارس راهنمایی شهرستان دزفول بودند. برای سنجش جهت گیری هدف از پرسشنامه اهداف پیشرفت الیوت و مک-گریگور (2001) و برای سنجش سبک های فرزند پروری از پرسشنامه مرجع فرزند پروری (بوری, 1992) استفاده شد. روایی ابزارها از طریق روش تحلیل عاملی تاییدی و پایایی آنها به روش آلفای کرونباخ تعیین شد. نتایج بیانگر روایی و پایایی مطلوب پرسشنامه ها بودند. با استفاده از تحلیل رگرسیون چندگانه به روش همزمان, میزان پیش بینی هر یک از جهت گیری هدف فرزندان توسط سبک های فرزند پروری بررسی شد. یافته ها نشان دادند که سبک مقتدر پیش بینی کننده مثبت اهداف تسلط-گرایش, و عملکرد-گرایش بود. هم چنین, سبک سلطه جو جهت گیری عملکرد-اجتناب را پیش بینی کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مشتاقی، سعید، میرهاشمی، مالک، و شریفی، حسن پاشا. (1392). بررسی نقش سبک های فرزند پروری ادراک شده در جهت گیری هدف پیشرفت دانش آموزان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 8(26)، 39-52. SID. https://sid.ir/paper/175131/fa

    Vancouver: کپی

    مشتاقی سعید، میرهاشمی مالک، شریفی حسن پاشا. بررسی نقش سبک های فرزند پروری ادراک شده در جهت گیری هدف پیشرفت دانش آموزان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1392؛8(26):39-52. Available from: https://sid.ir/paper/175131/fa

    IEEE: کپی

    سعید مشتاقی، مالک میرهاشمی، و حسن پاشا شریفی، “بررسی نقش سبک های فرزند پروری ادراک شده در جهت گیری هدف پیشرفت دانش آموزان،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 8، no. 26، pp. 39–52، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175131/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button