Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2940
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2940

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2766
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2766

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1711
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1711

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1651
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1651

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 20
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    5-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2816
  • دانلود: 

    1694
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی شیوع بی اختیاری ادرار و عوامل همبسته با شب ادراری در دانش آموزان پیش دبستانی شهر اهواز انجام گرفته است. این تحقیق از نوع توصیفی-مقطعی بوده و جامعه آماری آن کلیه دانش آموزان پیش دبستانی شهر اهواز در سال 89-90 بودند. برای بررسی شیوع این اختلال با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای 920 کودک پیش دبستانی انتخاب شدند از مجموع این تعداد والدین 807 کودک چک لیست های رفتاری فرزند خود را تکمیل نموده و به عنوان نمونه نهائی در تجزیه و تحلیل نهائی شرکت داده شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز علاوه بر روش های توصیفی مانند فراوانی و درصد، از روش آمار استنباطی خی دو استفاده گردید. بر اساس نتایج این پژوهش شیوع بی اختیاری ادرار در کودکان مورد مطالعه 14.4 درصد است. 10.8 درصد،2.1 درصد، و 1.5 درصد از کل کودکان به ترتیب دچار شب ادراری، روز ادراری و بی اختیاری ادرار مرکب هستند. نتایج پژوهش نشان داد که شب ادراری در کودکان ارتباط معنی داری با جنسیت پسر (p=0.026)،سابقه بی اختیاری ادرار در خواهرها و یا برادرهای کودک (p=0.0001)، سابقه بی اختیاری ادرار در والدین (p=0.0001)، مصرف بیش از حد مایعات در طی روز (p=0.0001)، و دفع بیش از حد روزانه ادرار (p=0.013)، داراست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2816

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1694 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    23-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1724
  • دانلود: 

    1005
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش یوگا بر بهزیستی روان شناختی و شادکامی کارکنان در شرف بازنشستگی یک شرکت صنعتی بزرگ در شهر اهواز بود. طرح پژوهش حاضر تجربی و از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان مرد در شرف بازنشستگی یک شرکت صنعتی بزرگ در شهر اهواز بود. نمونه پژوهش متشکل از 30 نفر بودکه به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. پس از انتخاب تصادفی گروه های آزمایش و کنترل و اجرای پیش آزمون ، مداخله آزمایشی (آموزش حرکات یوگا) بروی گروه آزمایش به مدت 10 جلسه ی 90 دقیقه ای اجرا گردید. پس از اتمام برنامه آموزشی از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل مقیاس بهزیستی روان شناختی و پرسشنامه شادکامی بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها، از روش های آمار استنباطی مانند کوواریانس چند متغیری استفاده شد. نتایج نشان دادند که بین دوگروه تفاوت معنی داری وجود دارد. بنابراین می توان گفت آموزش یوگا بر بهزیستی روان شناختی و شادکامی گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل موثر بوده است. بر اساس یافته های پژوهش حاضر، آموزش یوگا بر بهزیستی روان شناختی و شادکامی، که از ترکیب روان شناختی مثبت نگر با نگرش شناختی شکل گرفته است، می تواند بهزیستی روان شناختی و شادکامی افراد در شرف بازنشستگی را افزایش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1724

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1005 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    39-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2997
  • دانلود: 

    2179
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی میزان پیش بینی جهت گیری هدف پیشرفت دانش آموزان، شامل اهداف تسلط-گرایش، تسلط-اجتناب، عملکرد-گرایش، عملکرد-اجتناب؛ توسط سبک های فرزند پروری است. نمونه پژوهش شامل 609 دانش آموز دختر (308 نفر) و پسر (301 نفر) مدارس راهنمایی شهرستان دزفول بودند. برای سنجش جهت گیری هدف از پرسشنامه اهداف پیشرفت الیوت و مک-گریگور (2001) و برای سنجش سبک های فرزند پروری از پرسشنامه مرجع فرزند پروری (بوری، 1992) استفاده شد. روایی ابزارها از طریق روش تحلیل عاملی تاییدی و پایایی آنها به روش آلفای کرونباخ تعیین شد. نتایج بیانگر روایی و پایایی مطلوب پرسشنامه ها بودند. با استفاده از تحلیل رگرسیون چندگانه به روش همزمان، میزان پیش بینی هر یک از جهت گیری هدف فرزندان توسط سبک های فرزند پروری بررسی شد. یافته ها نشان دادند که سبک مقتدر پیش بینی کننده مثبت اهداف تسلط-گرایش، و عملکرد-گرایش بود. هم چنین، سبک سلطه جو جهت گیری عملکرد-اجتناب را پیش بینی کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2997

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2179 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    53-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2717
  • دانلود: 

    1790
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری و اختلال هراس اجتماعی والدین با اختلال هراس اجتماعی نوجوانان 14 تا 17 ساله در شهر اهواز بود. نمونه مورد بررسی 383 نوجوان (196 نفر دختر،187 نفر پسر) بودند که باروش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از: پرسشنامه شیوه های فرزندپروری بامریند، پرسشنامه اختلال هراس اجتماعی (SPIN). تحقیق حاضر از نوع همبستگی بود. نتایج تحلیل داده ها با استفاده از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری نشان داد که بین انواع شیوه های فرزندپروری (مستبدانه، سهل گیرانه و مقتدرانه) والدین و هراس اجتماعی نوجوانان رابطه معنی داری وجود ندارد. اما بین هراس اجتماعی والدین با هراس اجتماعی نوجوانان رابطه معنی دار یافت شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2717

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1790 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

یزدان فر محسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    65-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1221
  • دانلود: 

    761
چکیده: 

با هدف بررسی مهارت های مطالعه ریاضی در موفقیت تحصیلی دانشجویان در واحد های ریاضی، یک نمونه 237 نفری از دانشجویان درس ریاضی عمومی 2 رشته های علوم پایه دانشگاه شهید باهنر کرمان، به روش تصادفی ساده انتخاب و پرسشنامه مهارتهای مطالعه ریاضی، حاوی 37 سوال،متشکل از 6 خرده آزمون بر روی آزمودنی ها اجرا گردید. در ادامه ضریب همبستگی میان نمرات حاصل از پرسشنامه و هریک از خرده آزمونها با نمره ریاضی عمومی 1 که در این پژوهش به عنوان ملاک موفقیت تحصیلی ریاضی دانشجویان در نظر گرفته شده بود، محاسبه گردید. اجرای رگرسیون چند متغیری (روش ورود) نشان داد که راهبرد های امتحان دادن، راهبرد های یادگیری و انگیزش به ترتیب می توانند به نحو بالایی موفقیت تحصیلی دانشجویان را در ریاضی پیش بینی کنند. همچنین در این پژوهش پیش بینی کننده های موفقیت تحصیلی بر اساس جنسیت مشخص شدند. نتایج نشان داد که در پسران، انگیزش، راهبرد های یادگیری و راهبردهای امتحان دادن و در دختران، راهبردهای امتحان دادن، راهبردهای یادگیری و راهبردهای یادداشت برداری از بهترین پیش بینی کننده های موفقیت تحصیلی در ریاضیات می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1221

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 761 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    79-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1216
  • دانلود: 

    751
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور مقایسه عملکرد حافظه شرح حال معنایی و رویدادی و حافظه اختصاصی (سرگذشتی) مثبت و منفی انجام شد. در این پژوهش 30 نفر به روش نمونه برداری در دسترس از میان زنان و مردان سنین 18-60 سال مبتلا به HIV مثبت و همچنین 30 نفر از بین افراد سالم در مرکز تحقیقات ایدز در شهر تهران انتخاب شدند. با توجه به روش تحقیق علی-مقایسه ای، با استفاده از مصاحبه حافظه شرح حال و آزمون حافظه شرح حال اطلاعات و داده های مورد نیازجمع آوری گردید و بوسیله آزمون ANOVA تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد که بین عملکرد حافظه شرح حال معنایی، حافظه شرح حال رویدادی و اختصاصی مثبت و منفی در افراد مبتلا به HIV مثبت و عادی تفاوت معنی داری وجود دارد. همچنین یافته ها نشان دادند که بین عملکرد حافظه معنایی و رویدادی در دوران کودکی، بزرگسالی و اخیر تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج این پژوهش شواهدی را پیشنهاد می کند که عملکرد حافظه شرح حال معنایی، رویدادی و اختصاصی در افراد مبتلا به HIV نسبت به افراد عادی پائین تر است. همچنین می توان نتیجه گرفت نواقصی مانند کاهش اختصاصی بودن حافظه شرح حال نشانه اصلی PTSD است و ماهیت PTSD در حافظه اخصاصی (سرگذشتی) مثبت و منفی تاثیر دارد. به عبارتی دیگر، پس از ایجاد این اختلال به واسطه هر رویدادی که به صورت بالقوه توان ایجاد آن را داشته باشد نواقص مذکور را به وجود خواهد آورد. در حقیقت پاسخ ذهنی فرد نسبت به عامل استرس زا و بار هیجانی مرتبط با آن، عملکرد شناختی افراد را متاثر می سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1216

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 751 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    97-107
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1678
  • دانلود: 

    748
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه سلامت روانی و هوش هیجانی دختران فراری و عادی انجام گرفته بود. نمونه این پژوهش شامل 30 دختر فراری زیر نظر سازمان بهزیستی شهر اصفهان و 30 دختر عادی (همتا) بود که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. جهت گرد آوری اطلاعات از پرسشنامه مشخصات عمومی، پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) و پرسشنامه هوش هیجانی بار-اُن (EQ) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین سلامت روانی دختران فراری و عادی تفاوت معنی داری وجود داشته،به عبارت دیگر دختران عادی از سلامت روانی بهتری برخوردار بودند. همچنین نتایج بیانگر این بود که از میان مولفه های سلامت روانی، دختران فراری و عادی در مولفه افسردگی با یکدیگر تفاوت معنی داری داشته و بین هوش هیجانی دختران فراری و عادی تفاوت معناداری وجود داشت، به طوریکه دختران عادی دارای هوش هیجانی بالاتری بودند. البته از میان مولفه های هوش هیجانی، در مولفه حل مساله، استقلال، خود شکوفایی، واقع گرایی، روابط بین فردی، خوش بینی، مسوولیت پذیری، همدلی، خود ابرازی و شادمانی بین این دو گروه تفاوت معنی داری مشاهده گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1678

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 748 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 20
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    109-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1993
  • دانلود: 

    919
چکیده: 

هدف محقق درپژوهش حاضر تعیین اثر بخشی آموزش مهارت یادگیری پس ختام(PQ5R)  دردرس روان شناسی برانگیزه پیشرفت دانش آموزان پسر سال سوم مقطع متوسطه شهرستان رامشیر درسال تحصیلی 90-89 بود. دراین پژوهش ازروش نیمه تجربی طرح پیش آزمون وپس آزمون با گروه گواه استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه سوم متوسطه شهرستان رامشیر که در سال تحصیلی 90-1389 به تحصیل اشتغال داشتند. نمونه این تحقیق مشتمل بر 30 نفر از دانش آموزان از جامعه مذکور بوده که برای انتخاب آنها از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردید. ابزار سنجش واندازه گیری دراین پژوهش پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی برناردواینر بود. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مهارت یادگیری پس ختام (PQ5R) موجب افزایش انگیزه پیشرفت دانش آموزان پسر گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه شد (a=0.05).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1993

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 919 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button