مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,081
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت واحد درسی «مواد سمعی-بصری» در رشته کتابداری و اطلاع رسانی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 22

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی وضعیت واحد درسی مواد سمعی-بصری در دوره کارشناسی رشته کتابداری و اطلاع رسانی است. روش پژوهش, توصیفی با رویکرد پیمایشی است. جامعه آماری, کلیه دانشجویان کارشناسی رشته کتابداری و اطلاع رسانی دوره های روزانه و شبانه دانشگاه خوارزمی در سال تحصیلی 90-1389 که این واحد درسی را گذرانده اند (155 نفر), هستند. بر اساس جدول مورگان تعداد 110 نفر از طریق شیوه نمونه گیری تصادفی ساده, به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزار پژوهش, پرسش نامه محقق ساخته شامل مجموعه 26 سوالی به صورت 23 سوال بسته پاسخ در مقیاس لیکرت, یک سوال دو گزینه ای با مقیاس بله و خیر و دو سوال باز پاسخ است که روایی آن با نظر متخصصان تعیین و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرانباخ 0.84 محاسبه شد. پس از گردآوری اطلاعات, داده های پژوهش در دو بخش آمار توصیفی (فراوانی و درصد) و آمار استنباطی (آزمون t تک گروهی) با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه 15, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که میزان شناخت دانشجویان نسبت به استفاده از مواد دیداری شنیداری مختلف, متفاوت است, به گونه ای که نحوه استفاده از برخی مواد دیداری شنیداری را نمی شناسند. دانشجویان از این واحد درسی به صورت عملی رضایت داشتند و برگزاری درس به صورت نظری صرف را مناسب نمی دانستند. همچنین بر لزوم وجود واحد دیداری شنیداری تاکید داشتند, اما همگام با پیشرفت های فن آوری, خواستار تغییر محتوا و سرفصل این واحد درسی بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کیان، مرجان، چیت ساز، مهدیه، و ریاحی نیا، نصرت. (1390). بررسی وضعیت واحد درسی «مواد سمعی-بصری» در رشته کتابداری و اطلاع رسانی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(1)، 5-22. SID. https://sid.ir/paper/175268/fa

    Vancouver: کپی

    کیان مرجان، چیت ساز مهدیه، ریاحی نیا نصرت. بررسی وضعیت واحد درسی «مواد سمعی-بصری» در رشته کتابداری و اطلاع رسانی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1390؛2(1):5-22. Available from: https://sid.ir/paper/175268/fa

    IEEE: کپی

    مرجان کیان، مهدیه چیت ساز، و نصرت ریاحی نیا، “بررسی وضعیت واحد درسی «مواد سمعی-بصری» در رشته کتابداری و اطلاع رسانی،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 2، no. 1، pp. 5–22، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175268/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button